Już teraz 5, 5 mln Włochów mieszkających w 10 największych miastach – takich, jak Rzym, Mediolan, Neapol, Turyn, Palermo, Genui, Bolonia, Florencja, Bari i Katania ma średnio 5 minut do punktu InPost.
Ekspansja międzynarodowa to strategiczny kierunek rozwoju Grupy InPost. Jesteśmy obecni na 9 rynkach, w tym również we Włoszech – gdzie postawiliśmy maszynę Paczkomat® numer 2 000. Tylko w ciągu I kwartału 2024 uruchomiliśmy ponad 250 maszyn Paczkomat®, co przekłada się na 22 tysiące nowych skrytek. Podobnie, jak na wszystkich rynkach, także na Półwyspie Apenińskim chcemy stać się liderem w dostawach out-of-home – wyniki za I kwartał potwierdziły, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – co oznacza, że jesteśmy na właściwej ścieżce, aby zrealizować ten cel – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
Na terytorium Włoch mamy już 2 000 urządzeń Paczkomat®, co daje łącznie ponad 122 000 skrytek dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Włosi mogą zamawiać swoje zakupy do maszyn InPost z ponad 200 sklepów internetowych, które wybrały usługę dostawy poza domem. Nasza rozległa sieć, obejmująca także prawie 5 000 punktów PUDO potwierdza, że usługi InPost są doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez naszych partnerów lokalizacyjnych. Nawiązanie współpracy z InPost pozwala im na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów w sklepach oraz punktach usługowych – komentuje Nicola D’Elia, dyrektor zarządzający InPost na Europę Południową.
We Włoszech w I kwartale 2024 r. wolumeny przesyłek wzrosły o 41% r/r, co oznacza wzrost przychodów o 39% r/r.
źródło: InPost