Wdrożenie nowej odsłony platformy zakupowej to pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery . W kolejnym etapie uruchomione zostanie zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, które wspierać będzie obsługę klientów dzięki systemom automatyzacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.
Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel – mówi Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska. – Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia naszej sprzedaży internetowej już 13 lat temu. Przełoży się to na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów. Dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w naszym sklepie online – już dziś do 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego nawet do 40 tys.
Inteligentna asysta – dla klienta i dla obsługi sklepu
W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie. System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.
Z kolei obsługę sklepów stacjonarnych z usługą sprzedaży online wspierać będzie rozwiązanie programowe Ocado, które intuicyjnie dostosowuje się do układu każdego ze sklepów, optymalizując proces kompletacji zamówień. Przełoży się to na wzrost jego efektywności i wyższy wskaźnik realizacji zamówień.
Kluczowa logistyka ostatniej mili
Jedne z najbardziej kluczowych zmian, jakie wprowadzone zostaną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom platformy Ocado, dotyczyć będą zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów. Narzędzie pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. Nie mniej istotny będzie aspekt środowiskowy – w efekcie wprowadzonych usprawnień systemu Ocado zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi.
źródło: informacja prasowa Auchan