Na dedykowanej platformie przewoźnik może tworzyć plany, które określają, kiedy pojazdy mają rozpocząć ładowanie i osiągnąć pełny poziom baterii. Użytkownik jest powiadamiany o odchyleniach od planu, aby uniknąć niskiego poziomu naładowania pojazdów. Usługa zapewnia wizualny przegląd procesu, pokazując poziom naładowania baterii i stan ładowania. Raporty sesji ładowania dotyczące pojazdów, jak również ładowarek są dostępne do dalszego śledzenia.
Ładowanie jest kluczowym obszarem podczas eksploatacji pojazdów elektrycznych. Jako firma transportowa chcesz mieć pewność, że twoja flota jest naładowana i gotowa do użycia, gdy nadejdzie czas kolejnej misji transportowej. Ważne jest również śledzenie procesu ładowania, aby móc sprawdzić, czy nie występują odchylenia, a nasza nowa usługa wspiera przewoźników w każdym z tych aspektów – mówi Johan Östberg, Electromobility Service Owner w Volvo Trucks.
Znajdź, zarezerwuj, naładuj
W zeszłym roku Volvo Trucks uruchomiło Volvo Open Charge, usługę zaprojektowaną w celu uczynienia ładowania w trasie bardziej przewidywalnym i niezawodnym. Volvo Open Charge pomaga przewoźnikom w znajdowaniu i uzyskiwaniu dostępu do publicznych stacji ładowania. Za ładowanie można zapłacić za pomocą tego narzędzia na stacjach partnerskich Volvo.
W niedalekiej przyszłości za pomocą narzędzia będzie można rezerwować czas ładowania, co pozwoli przewoźnikom zoptymalizować planowanie. Usługa Volvo Open Charge została uruchomiona w Szwecji i Holandii, a wkrótce dołączą do niej także kolejna kraje Europy i innych części świata.
Charging Management i Volvo Open Charge są częścią Volvo Connect, interfejsu Volvo Trucks umożliwiającego korzystanie z usług cyfrowych wszystkim klientom.
źródło: Volvo Trucks