Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DB Schenker: Bezemisyjne dostawy na duże odległości

fot. DB Schenker
Przyszłość należy do pojazdów ciężarowych przyjaznych dla środowiska i klimatu. DB Schenker nieprzerwanie kontynuuje rozwój w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych, tym razem w Szwecji. Jest pierwszą firmą w tym kraju, która rozpoczęła testy elektrycznego samochodu ciężarowego Scania R 450e w regularnym transporcie dalekobieżnym. Kurs na 300-kilometrowej trasie z Jönköping do Södertälje trwa około trzech godzin.

Podczas gdy mniejsze e-ciężarówki są już coraz częściej używane na krótkich trasach, na przykład w transporcie dystrybucyjnym w miastach, korzystanie z bezemisyjnych pojazdów użytkowych z ciężkimi ładunkami jest nadal wyzwaniem. Długie dystanse z ciężkimi ładunkami stawiają wysokie wymagania ciężarówkom i infrastrukturze ładowania.

Projekt E-Charge zrzesza czternastu partnerów, którzy wspólnie opracowują i testują akumulatorowy transport długodystansowy. Testy są przeprowadzane w rzeczywistych warunkach pracy ciężarówek w Szwecji i są dostosowane do czasu jazdy i odpoczynku kierowców. Po trzech latach przygotowań i badań w ramach projektu E-Charge, DB Schenker rozpoczyna testowanie e-ciężarówki w codziennych operacjach transportu dalekobieżnego.

W ramach projektu E-Charge, w pełni elektryczna ciężarówka zastąpi ciężarówkę z silnikiem diesla. Samochód będzie przewozić towary między terminalami w Jönköping i Södertälje wieczorem i w nocy, a w ciągu dnia rozwozić je do klientów.

Siedem akumulatorów w Scania R 450e ma pojemność 728 kilowatogodzin. Liczba akumulatorów została zwiększona, aby umożliwić przejechanie około 300 kilometrów bez ładowania pośredniego w skandynawskich warunkach pogodowych przy masie całkowitej pojazdu wynoszącej 64 tony metryczne i długości 24 metrów. Ciężarówka R 450e jest pierwszą bateryjno-elektryczną ciężarówką długodystansową Scania o takim zasięgu. Pojazd jest ładowany za pomocą ładowarek ABB E-mobile o dużej mocy w terminalach DB Schenker.

Projekt E-Charge

Projekt E-Charge skupia czternastu partnerów z dziedziny budowy pojazdów, nauki, logistyki, energii elektrycznej i paliw, aby wspólnie opracować i przetestować akumulatorowo-elektryczny transport długodystansowy. Współpraca międzysektorowa i rozwój mają szczególne znaczenie w projekcie. Celem jest prowadzenie badań w praktycznie wszystkich obszarach związanych z wyzwaniami projektu: od zużycia energii przez pojazdy po wymiarowanie ładowarek i stacji ładowania oraz wpływ na sieć energetyczną po wpływ na transport i logistykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *