Nasi klienci zyskują możliwość podejmowania świadomych decyzji i poprawy efektywności operacyjnej dzięki Ocean Bridge. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji stanowi znaczący krok naprzód w technologii logistyki morskiej i podkreśla zaangażowanie DB Schenker w innowacyjność i doskonałość w branży logistycznej z korzyścią dla naszych klientów – mówi Thorsten Meincke, Member of the Management Board Air & Ocean Freight, DB Schenker.
Ocean Bridge łączy dynamicznie rozszerzone dane dotyczące łańcucha zdarzeń z możliwościami sztucznej inteligencji. Dzięki temu nasi klienci mogą podejmować działania zapobiegawcze jeszcze przed wystąpieniem problemów i unikać kosztów – dodaje Eva Grieser, Director Data Management & Architecture, Ocean Freight, DB Schenker.
Interaktywna mapa wizualizuje na ekranie informacje o kontenerach i oferuje kompleksowy przegląd informacji. Wykorzystując dane telematyczne i dynamiczne algorytmy, w tym pozycje AIS (Automatic Identification System) oraz rozszerzone szczegóły dotyczące rotacji w portach, Ocean Bridge dostarcza przewidywalne harmonogramy. Użytkownicy mają dostęp do szczegółowego statusu statku wraz z aktualizacją lokalizacji na żywo, a także do przewidywanych pętli serwisowych i rotacji portowych, gdy tylko przesyłka znajdzie się na wodzie.
Dzięki pełnej widoczności szacowanego czasu przybycia oraz przewidywaniom dotyczącym miejsc cumowania, użytkownicy mogą skuteczniej planować i podejmować działania zapobiegawcze w przypadku prognozowanych zakłóceń. Dodatkowe koszty wynikające z opóźnień są potencjalnie minimalizowane dzięki efektywnemu zarządzeniu tym zagrożeniem już podczas transportu. W ten sposób klienci mogą również uniknąć niepotrzebnych kosztów za przestój i zatrzymanie. W obliczu coraz częstszych zakłóceń o zasięgu globalnym, narzędzie to identyfikuje opóźnienia i umożliwia ciągłe przeliczanie tras, wspomagając podejmowanie decyzji z odpowiednim wyprzedzeniem, we właściwym czasie.
źródło: DB Schenker