Dziś produkty sygnowane logo ze słoniem są cenione przez wykonawców nie tylko w Europie, ale i na całym świecie, a w ofercie marki znajdują się farby, systemy izolacji cieplnej, systemy akustyczne, produkty do ochrony i naprawy betonu oraz materiały przeznaczone do profesjonalnej konserwacji i renowacji zabytków.W Polsce producent jest obecny od 1994 roku jako Caparol Polska Sp. z o.o. i posiada biura w`Warszawie oraz centrum magazynowo-logistycznym w Kleszczowie. To właśnie w kleszczowskiej strefie przemysłowej znajduje się nowoczesne Centrum Szkoleniowe, zakład produkcyjny oraz magazyn centralny, z którego produkty i towary są wysyłane do klientów z całego kraju.
Wraz z rozwojem Caparol i utworzeniem mocy produkcyjnych na terenie Polski, zmieniającymi się oczekiwaniami odbiorców, partnerów biznesowych i konsumentów, zmieniała się także nasza współpraca – mówi Piotr Twardykus, Senior Key Account Manager odpowiedzialny za strategicznych klientów w DSV. – W DSV rozumiemy potrzeby oraz wyzwania, jakie wiążą się z rozwojem. Dlatego priorytetem jest zapewnienie naszym partnerom elastyczności wyboru różnych form transportu tak, aby łańcuch dostaw dostosowywał się do naturalnego procesu wzrostu biznesu – nie na odwrót. Rozwiązania logistyczne powinny być zawsze szyte na miarę, aby były skuteczne i przyczyniały się do realizacji celów biznesowych firmy. Cieszymy się, że mogliśmy — i będziemy — wspierać Caparol w budowie sukcesu marki na terenie Polski.
DSV wyłącznym operatorem logistycznym
W myśl nowego porozumienia o współpracy DSV będzie wyłącznym operatorem logistycznym Caparol Polska Sp. z o.o.. Duńska spółka będzie realizowała na terenie Polski pełen wachlarz usług logistycznych w tym m.in. kompleksowy serwis drobnicowy (GRP), doładunkowy (LTL) oraz całopojazdowe (FTL), jak również obejmie odpowiedzialność za zarządzanie przesyłkami zwrotnymi. Wszystko w zgodzie ze standardami producenta.
Decyzja o przekazaniu zarządzania procesem dystrybucji na terenie całej Polski jednemu operatorowi ma na celu wygenerowanie oszczędności dzięki optymalizacji procesu zarządzania przesyłkami.
W ciągu ostatnich lat wymagania klientów końcowych uległy istotniej zmianie. Niezależnie od tego, czy mówimy o konsumentach, pojedynczych punktach handlowych, odbiorcach w ramach sieci partnerskiej czy o składach budowlanych — wszystkie te grupy oczekują, że produkt będzie dostępny ”od ręki”.
W tym sensie sektor chemiczny mierzy się z podobnymi wyzwaniami co branża eCommerce – mówi Piotr Twardykus, Senior Key Account Manager, DSV – Odpowiedzią DSV na te oczekiwania jest oferta rozwiązań logistycznych szytych na miarę. Choć brzmi to prosto, to zaplanowanie operacji w takim modelu w skali całego kraju wymaga stałej pracy doświadczonych krawców-logistyków, jak i solidnej, rozbudowanej infrastruktury sieci dystrybucyjnej.
źródło: DSV