To pierwsza taka inwestycja i kolejny krok w kierunku redukcji emisji CO2 w łańcuchu dostaw sieci. Zakupione elektryczne samochody ciężarowe będą obsługiwały 31 restauracji McDonald’s na terenie Warszawy.
Inwestycja w zeroemisyjne samochody ciężarowe jest jednym z działań zgodnych ze strategią zrównoważonego rozwoju McDonald’s Polska. Zakupiony sprzęt przeszedł fazę długoterminowych testów, a w okresie zimowym rozpoczął regularną obsługę zamówień. W planach na najbliższe miesiące jest zakup następnych dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych, które będą obsługiwały kolejne restauracje.
Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w duchu zrównoważonego rozwoju jest wpisane w naszą strategię biznesową. Opieramy się na współdziałaniu ze wszystkimi interesariuszami w naszym ekosystemie, dlatego angażujemy zarówno dostawców, pracowników, franczyzobiorców jak i gości restauracji. Działalność z HAVI Logistics Polska jest współpracą długofalową, bazującą na tych samych celach i wartościach. Redukcja emisji CO2 i transformacja w kierunku zerowej emisyjności netto jest naszą wspólną ambicją, stąd decyzja o zakupie pierwszych elektrycznych ciężarówek i wprowadzeniu ich do naszego łańcucha dostaw na terenie Warszawy – komentuje Agata Kruszec, sustainability lead, McDonald’s Polska.
Optymalizacja procesów logistycznych to jeden z kluczowych celów, jakie realizujemy od początku współpracy z McDonald’s w Polsce. Wspólna inwestycja w zeroemisyjne samochody ciężarowe dostarczone przez markę Scania to kolejny element tej strategii. Jesteśmy przekonani, że dzięki inwestycji nie tylko dokładamy kolejną cegiełkę do wdrażania zrównoważonych rozwiązań i redukcji emisji, ale rozszerzamy dostęp do technologii dla mniejszych przedsiębiorstw. Oczywiście pozostajemy otwarci na inne technologie, monitorując trendy i rozwiązania na rynku np. samochody zasilane wodorem – dodaje Marcin Zachwyc, dyrektor operacyjny, HAVI Logistics Polska.
Współpraca z HAVI Logistics Polska jest niezwykle ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa żywności, ale także ambicji środowiskowych. Umiejętne planowanie transportu produktów do restauracji McDonald’s to ważny obszar realizujący cele McDonald’s związane z ograniczaniem emisji CO2. Ambicją marki jest redukcja emisji o 50% z biur i restauracji i 50% z całego łańcucha dostaw do 2030, dążąc do zerowej netto emisyjności w 2050 roku.
źródło: informacja prasowa McDonald’s Polska