Nowe dane monitorujące flotę elektrycznych modeli Volvo pokazują, że od 2019 r. przejechały one w ruchu komercyjnym na całym świecie ponad 80 milionów kilometrów. Przejechanie tej samej odległości równoważnymi pojazdami ciężarowymi napędzanymi silnikiem wysokoprężnym spowodowałoby zużycie ponad 25 milionów litrów oleju napędowego. Pokonanie takiej trasy modelami elektrycznymi przyczyniło się także do redukcji emisje dwutlenku węgla z rur wydechowych o 68 000 ton2.
Cieszę się, widząc, jak firmy transportowe wykorzystują zalety elektrycznych pojazdów ciężarowych w codziennej działalności. Sektor transportu odpowiada za 7% globalnej emisji dwutlenku węgla, a modele z napędem akumulatorowym są ważnym narzędziem zmniejszania śladu węglowego. Dzięki wielu pionierom już teraz dostrzegamy ogromny potencjał tej technologii – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
źródło: Volvo Trucks