Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Geis PL rozszerza swoją flotę transportową

Cityliner od Geis
fot. Geis PL
Rozszerzenie floty transportowej o naczepy typu Cityliner to kluczowy projekt Geis PL w 2023 r., który w najbliższych miesiącach firma planuje intensywnie rozwijać. Jest to jeden z elementów strategii MissionZero, mającej na celu redukcję emisji CO2 aż o 65 proc. w latach 2020-2030 oraz docelowo osiągnięcie neutralności klimatycznej.

Standardowe rozwiązania transportowe, jak tzw. samochód „solówka”, mieści maksymalnie 18-20 sztuk palet w rozmiarze euro. Znaczącą przewagę nad nimi ma naczepa typu Cityliner, która wyróżnia się możliwością załadunku aż 27 sztuk. Dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji pojazd może swobodnie poruszać się po terenach miejskich z ograniczeniami strefy ruchu oraz dotrzeć w miejsca, z którymi inne rozwiązania mają problem. Wykorzystanie tego typu naczep ma wiele zalet – poza redukcją emisji dwutlenku węgla poprzez ograniczenie liczby pojazdów w aglomeracjach, przyczynia się także do obniżenia kosztów dostaw.

Citylinery firmy Geis można spotkać w okolicach Łodzi, Warszawy, Lublina, Poznania, Bielska – Białej czy Katowic. Kolejne w najbliższym czasie pojawią się w innych miastach, m.in. Bydgoszczy, Gdańsku oraz Wrocławiu. Do końca III kwartału br. firma planuje posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep.

Strategia MissionZero skupia się na trzech obszarach: ekologicznym, społecznym i ekonomicznym. Jej założenia opierają się na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ, których najistotniejszym aspektem jest zielony transport. W związku z tym, w 2022 r. Grupa Geis rozpoczęła budowę prototypu nowej generacji budynków przyjaznych dla klimatu, zatwierdziła plany elektrowni fotowoltaicznych wytwarzających energię neutralną klimatycznie, a także dokonała inwestycji w pojazdy elektryczne i stacje ładowania. Wszystko po to, aby do 2040 r. osiągnąć neutralność klimatyczną.

Jednym z kluczowych elementów w tej kwestii są nowe rozwiązania transportowe. Niemcy są pierwszym krajem Grupy Geis, w którym wdrożono w pełni elektryczną ciężarówkę. Oddział firmy w Satteldorfie włączył do codziennej pracy Volvo FH Electric. Pojazd porusza się niemal bezgłośnie i jest używany od marca. Elektryczna ciężarówka pokonuje nawet do 300 kilometrów dziennie.

W Polsce tego typu rozwiązanie było testowane wspólnie z firmą Scania, która udostępniła Geis elektryczne auto dostawcze. Pokonało ono blisko 2,2 tysiąca km w okolicach Rawy Mazowieckiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *