– Urządzenia Paczkomat® i usługi logistyczne InPost to element infrastruktury pierwszej potrzeby dla mieszkańców zalanych terenów, której szybkie uruchomienie jest priorytetem InPost. Już teraz na terenach zalanych przywróciliśmy do pracy ponad 200 maszyn. Jeszcze dzisiaj nowe maszyny trafią do m.in. Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego, gdzie uszkodzenie urządzeń jest tak znaczne, że wymagana jest ich wymiana. Dzięki sprawnej logistyce umożliwiamy osobom na terenach zagrożonych lub zalanych otrzymywanie niezbędnego wsparcia i potrzebnych produktów od najbliższych lub ze sztabów pomocowych. Jesteśmy w pełni zmobilizowani – przesunęliśmy możliwie dużo naszych zasobów – ludzi, samochodów na tereny wymagające pomocy, a pracę tam koordynuje nasz sztab kryzysowy. Jednocześnie bardzo skrupulatnie sprawdzamy i monitorujemy wszystkie urządzenia Paczkomat® – aby zachować wszelkie standardy bezpieczeństwa. Tam, gdzie sytuacja tego wymaga maszyny są czasowo wyłączane, a usługi realizowane są dostawami kurierskimi – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Akcje pomocowe realizowane przez InPost:
- Przedłużenie czasu odbiory przesyłek z urządzeń Paczkomat®
- Potrzebujesz transport – wyślij maila!
- Opłać paczkę dla powodzian w aplikacji InPost Fresh – wybierz pakiet spośród gotowych w aplikacji InPost Fresh, złóż i opłać zamówienie, a InPost wszystkie produkty dostarczy osobom dotkniętym powodzią
- Wyślij pomoc – nadaj paczkę za darmo
- Logistyka i transport darów w akcji ZPR – Grupa ZPR Media przez swoje marki (m.in. Radio Eska/Eska.pl, Radio Voxfm/Voxfm.pl) prowadzi w swoich lokalnych oddziałach zbiórkę darów dla powodzian, zgodnie z potrzebami zebranymi w samorządach
- InPost Green City – wsparcie dla samorządów i NGO’s wg zgłaszanego zapotrzebowania oraz transporty zorganizowane przez min Miasta: Warszawa, Katowice w tereny powodziowe
- Wsparcie Ochotniczej Straży Pożarnej – dedykowana ścieżka do zgłaszania potrzeb transportowych oraz kody nadania w urządzeniach Paczkomat® na własne potrzeby operacyjne
- InPost PCK – darmowy transport przesyłek na rzecz PCK na trasie Warszawa-Wrocław
- InPost Caritas – darmowy transport przesyłek na rzecz PCK na trasie Warszawa-Wrocław
- Fundacja InPost – aktywna pomoc pracownikom poszkodowanych w powodzi.
Miejscowość | Liczba wszystkich APM | Liczba maszyn wyłączonych | % Działających APM |
Wrocław | 505 | 14 | 97,23% |
Opole | 91 | 2 | 97,80% |
Jelenia Góra | 43 | 3 | 93,02% |
Nysa | 26 | 10 | 61,54% |
Kłodzko | 18 | 3 | 83,33% |
Głuchołazy | 6 | 3 | 50,00% |
Lewin Brzeski | 5 | 2 | 60,00% |
Lądek-Zdrój | 3 | 3 | 0,00% |
Stronie Śląskie | 3 | 3 | 0,00% |
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q2 2024 roku dysponowała ponad 73 000 punktów out-of-home, w tym ponad 40 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 33 tysięcami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i zamierza osiągnąć poziom NET-ZERO do 2040 roku.
źródło: Grupa InPost