Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Nawet połowa Brytyjczyków planuje zakup świątecznych prezentów przy okazji Black Friday

fot. GXO
Badanie przeprowadzonego wśród brytyjskich konsumentów na zlecenie GXO Logistics wykazało, że 54% Brytyjczyków, którzy planują w tym roku zakupy prezentów świątecznych, skorzysta z dni promocji, takich jak Czarny Piątek i Cyberponiedziałek. Badanie ujawniło też, że w tym roku planują oni wydać na prezenty średnio 352 funty i zdecydowanie chcą je kupić w Czarny Piątek.

Wyniki podkreślają również znaczące różnice w sposobach zakupów dokonywanych przez różne grupy demograficzne, co jest cenną informacją dla sprzedawców detalicznych, którym daje szansę na przygotowanie odpowiedniej oferty, promocji i logistyki.

Wiedza na temat zachowań konsumentów w okresie szczytów zakupowych jest niezbędna dla naszych klientów do skutecznego planowania oraz zapewnienia dostępność produktów i płynności zakupów – powiedział Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO na Wielką Brytanię i Irlandię. – Badanie pokazuje prawdopodobne zachowania zakupowe w różnych grupach konsumentów od teraz do najbliższego Bożego Narodzenia. To bezcenne wsparcie szczegółowych prognoz popytu, które sprzedawcy detaliczni mogli sporządzić na początku tego roku. Wyniki podkreślają również potrzebę elastycznych usług logistycznych, szybko skalowalnych w tym kluczowym okresie umożliwiając detalistom zaspokojenie przewidywanego popytu sprzedaży wielokanałowej.

Kluczowe wnioski z badania:

– W tym roku Brytyjczycy planują przeznaczyć średnio 352 funty na prezenty świąteczne, z czego 195 funtów wydadzą podczas wyprzedaży w Czarny Piątek. Osoby w wieku 25-34 lat planują wydać 315 funtów podczas wyprzedaży w Czarny Piątek, najwięcej ze wszystkich kategorii wiekowych.

– 1 na 8 kupujących planuje kupić wszystkie lub większość swoich świątecznych prezentów w dniach specjalnych ofert pod koniec miesiąca.

– Osoby w wieku 25-34 lat najbardziej liczą na zakupy świąteczne w Czarny Piątek, a 80% z nich twierdzi, że czeka na specjalne oferty od sprzedawców detalicznych. Tylko 30% osób w wieku powyżej 55 lat czeka na specjalne okazje, aby kupić prezenty.

– Wg badania mężczyźni zwracają mniejszą uwagę na Czarny Piątek i nie czekają na specjalne okazje, aby kupić świąteczne prezenty w tym roku.

Martin Newman, The Consumer Champion, komentując badanie powiedział: Biorąc pod uwagę, że połowa Brytyjczyków czeka na Czarny Piątek, aby kupić świąteczne prezenty, sprzedawcy detaliczni muszą być gotowi na znaczny wzrost popytu, zwłaszcza wśród grupy wiekowej 25-34. Spełnienie tych oczekiwań dzięki solidnym zapasom, sprawnej logistyce oraz możliwościom zakupów zarówno online, jak i w sklepie stacjonarnym będzie miało kluczowe znaczenie. Równie ważne jest zapewnienie oferty dla osób czekających z zakupami na ostatnią chwilę, głównie mężczyzn, poprzez zadbanie o niezawodność dostaw, usługę pakowania prezentów czy kart podarunkowych. Ponieważ 21% kupujących planuje odbierać zamówienia online w sklepie, a ponad połowa ceni sobie łatwe zwroty, sprzedawcy muszą priorytetowo traktować płynną obsługę wielokanałową. Zapewniając pozytywne doświadczenia zakupowe, mogą przełożyć się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów w nowym roku. Badanie pokazuje również oczekiwania klientów e-commerce w okresie szczytów zamówień, szczególnie w zakresie dostaw, zwrotów i poziomu satysfakcji.

Według badania 37% klientów deklaruje zwiększenie swych zakupów online w ciągu ostatniego roku. Jednak nadal liczy się dla nich możliwość wizyty w sklepie stacjonarnym, gdzie 21% z nich chce odebrać swe zakupy zrobione online. To pokazuje znaczenie sprzedaży wielokanałowej. Wpływa to również na atrakcyjność ulic i galerii handlowych oraz wspiera rozwój usług typu Clicklink® Click and Collect firmy GXO, która w zeszłym roku dostarczyła w ten sposób 460 000 przesyłek na tydzień przed Bożym Narodzeniem.

Jednocześnie ponad połowa ankietowanych potwierdziła, że łatwość zwrotu produktów w szczycie sezonu znacząco wpływa na ich decyzje zakupowe, co kolejny raz pokazuje, jak ważne jest zapewnienie konsumentom kompleksowego rozwiązania logistycznego już za pierwszym razem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *