Rozbudowa terminala była niezbędna, abyśmy mogli jeszcze lepiej sprostać wymaganiom naszych klientów i pracowników oraz rosnącej złożoności prowadzonych w Poznaniu operacji logistycznych. Teraz, dzięki zastosowanym rozwiązaniom, większej o 2600 mkw powierzchni i 31 nowym dokom, jest on nie tylko w pełni przygotowany do obsługi jeszcze większych potoków przesyłek, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, ale też zabezpiecza dalszy rozwój Oddziału Poznań – mówi Paweł Grzechowiak, szef poznańskiego oddziału DB Schenker.
Realizacja projektu została podzielona na etapy, aby móc utrzymać ciągłość działania oddziału. W pierwszej kolejności przebudowano budynki biurowe i infrastrukturę parkingową. Powstała nowa dyspozytornia, pomieszczenia socjalne dla pracowników terminalowych oraz przestrzeń dla przewoźników. Przeprowadzono też termomodernizację budynków oraz wykonano nową elewację, co przyczyniło się do poprawy efektywności energetycznej.
Następnie rewitalizacji i rozbudowie poddano część terminalową. Zastosowano przy tym szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i poprawę parametrów środowiskowych budynku. Doki zostały pokryte powłoką z żywicy epoksydowej z posypką kwarcową, co zmniejsza hałas wózków podczas przeładunku przesyłek. Zastosowano gazowe ogrzewanie z centralnym układem sterowania oraz oświetlenie LED z systemem, który automatycznie dostosowuje natężenie światła do warunków. Oddział jest też już od kliku lat zasilany są energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych według standardów Energia 2051.
Oddział Poznań DB Schenker prowadzi operacje w Tarnowie Podgórnym od ponad 20 lat i jest kluczowym punktem w sieci operacyjnej firmy w Polsce, szczególnie w ruchu międzynarodowym. Tu obsługiwana jest największa ilość zagranicznych przesyłek w sieci drobnicowej. Jest głównym hubem dla kierunków skandynawskich, kluczowym dla rynku niemieckiego, brytyjskiego i irlandzkiego.
źródło: DB Schenker