Rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższamy standardy obsługi, zwiększamy konkurencyjność i umacniamy pozycję na Bałtyku. Tego typu inwestycje mają niebagatelny wpływ na wzrost przeładunków. Do końca listopada br. w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie ok. 74,9 mln ton. Oznacza to, że mamy o 13 mln ton więcej przeładowanych towarów niż w analogicznym okresie ub.r. Według Eurostatu, zanotowaliśmy największy wzrost wśród europejskich portów. Wyprzedziliśmy m.in. Bremerhaven i Barcelonę. A po pierwszym kwartale 2023 r. plasujemy się już na 5. miejscu w UE – mówi Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk.
Port Gdańsk w ostatnich latach przypomina wielki plac budowy. Rozwija się nie tylko Port Zewnętrzny z głębokowodnymi i wyspecjalizowanymi terminalami przeładunkowymi, ale również port wewnętrzny, który ma charakter uniwersalny. W ub.r. została zakończona inwestycja, polegająca na pogłębianiu toru wodnego i modernizacji ponad 5 km nabrzeży. Dzięki temu zwiększyło się dopuszczalne zanurzenie statków wchodzących do Portu Wewnętrznego. Jak informuje Port Gdańsk, teraz przyszedł czas na finał kolejnego przedsięwzięcia, które było realizowane z myślą o przyszłych kontrahentach i inwestorach, którzy zechcą lokować swoje biznesy właśnie w Porcie Gdańsk. Projekt nosił nazwę ,,Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w porcie morskim w zakresie dostępowej infrastruktury drogowo – kolejowej”.
W ramach inwestycji został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.
Poza tym przebudowane są także sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstało nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.
Dzięki tej inwestycji mamy możliwość zagospodarowania terenu, który do tej pory był nieużytkowany. Jego powierzchnia to ok. 10 ha. Przymierzamy się do ogłoszenia przetargu na jego dzierżawę. Dla inwestorów ważne jest to, że Nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi – mówi Łukasz Malinowski.
źródło: informacja prasowa Portu Gdańsk