Aby uczcić 25-lecie Szkoły Jazdy Racjonalnej i uczynić tą rocznicę wyjątkową, oprócz nowoczesnego zestawu wykorzystującego Renault Trucks T High 480 Turbo Compound, dziennikarze mogli cofnąć się w czasie i spróbować swych sił za kierownicą historycznego pojazdu Renault Magnum 460 DXi wyposażonego w ręczną, 16-biegową skrzynię przełożeń. Chociaż w tych pojazdach stosowano skrzynie zautomatyzowane to celem instruktorów była prezentacja postępu, który dokonał się w produkcie przez ostatnie kilkanaście lat. I tu szybko nasunął się wniosek, że racjonalna jazda ciężarówką wyposażoną w 16-biegową, ręczną skrzynię wymaga od kierowcy zdecydowanie więcej uwagi i wysiłku w porównaniu do współczesnego rozwiązania z nową generacją Optidrivera wspomaganego tempomatem topograficznym Optivision. Tempomat adaptacyjny i topograficzny działający od zerowej prędkości, utrzymujący odległość w korkach i wykorzystujący topografię trasy zwalnia kierowcę z dużej ilości pracy ukierunkowanej na możliwie wydajną i racjonalną jazdę. Krótki test zużycia paliwa przeprowadzony na trasie konkursu Optifuel w Rzgowie potwierdził, że różnica paliwowa pomiędzy Magnum a T High 480 TC jest ogromna i to pomimo mniejszego o 9 ton ładunku na naczepie tego pierwszego.
Spotkanie było również okazją do przeprowadzenia warsztatu dedykowanego telematyce Optifleet. Łukasz Kurcbard, menedżer wsparcia paliwowego w Renault Trucks Polska, zaprezentował możliwości systemu ukierunkowane na uzyskanie oszczędności płynących ze wsparcia paliwowego możliwego do zaoferowania kierowcom i spedytorom.
Uważne śledzenie i analiza już kilku podstawowych parametrów we flocie o wielkości zaledwie 10-ciu pojazdów dalekobieżnych może potencjalnie przynieść ogromne zyski. Warto wspomnieć, że do prezentowanego wyniku należy doliczyć korzyści płynące z wydłużenia okresów między naprawami i obsługą pojazdów, wymianą ogumienia i wielu innych – podkreślił Łukasz Kurcbard.
W czasie wieczornej części spotkania obecni na spotkaniu instruktorzy – Sławomir Chojnicki i Dariusz Ciesielski -wspominali swoje początki w Renault Trucks i komentowali rozwój produktu w świetle sposobu ich pracy z dzisiejszymi kierowcami. Robert Trojanek, starszy specjalista ds. systemów telematycznych tłumaczył różnice między zastosowaniem telematyki Optifleet, a szkoleniowym narzędziem Optifuel Infomax.
W spotkaniu wziął udział również Marcin Majak, dyrektor handlowy Renault Trucks Polska, który wraz Łukaszem Kurcbardem wspominali nie tylko początkowe lata Szkoły Jazdy Racjonalnej, ale i jedenaście edycji nierozerwalnie związanego z nią konkursu Optifuel Challenge.
Damian Pędziejewski, dyrektor handlowy Polsadu wraz z reprezentującym współwłaściciela firmy Andratrans, Dawidem Andraszczykiem, rozmawiali m.in. o historii Polsadu, który w tym roku zdobył po raz czwarty zaszczytny tytuł Dealer of the Year i świętuje 35-lecie swojej działalności.
źródło: Renault Trucks