Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'PRAWO FINANSE KADRY':

Visline: zielona organizacja – nowoczesne zarządzanie biznesem w branży TSL [GALERIA]

Fot. Visline
Dawno temu, bo przeszło 10 tysięcy lat wstecz, gdy powstawały pierwsze organizacje, zarządzanie odbywało się w sposób autorytarny. Takiemu stylowi kierowania firmą nadano kolor czerwony. Od tamtego czasu modele zarządzania biznesem stopniowo ewoluowały, przechodząc przez całe spektrum kolorów, od czerwonego, przez bursztynowy (podejście konserwatywne i zamknięte w procedurach), pomarańczowy (efektywne wykorzystanie zasobów), na zielonym i turkusowym kończąc.

TSL case study

O tym, jak w praktyce kultura organizacji przekłada się na biznes, możemy dowiedzieć się zaglądając za kulisy działalności firmy transportowo-spedycyjnej Visline. Jest to przykład o tyle ciekawy, że dotyczący branży TSL, która, w przeciwieństwie do start-upów czy sektora IT, rzadko bywa prekursorem nowoczesnych zmian w zarządzaniu.
A jednak…


W stronę Pracownika, w stronę Klienta

Visline najbliżej do organizacji zielonej, czyli takiej, gdzie kluczowa jest równość, a dobre relacje są ważniejsze niż zysk. Szef staje się coachem i wspiera pracę oraz rozwój poszczególnych jednostek. To wszystko jest bardzo ważne również dla odbiorców usług. Organizacje zielone są w stanie szybko i indywidualnie reagować na potrzeby klientów,
a brak labiryntu procedur zwiększa rolę pracownika w procesie negocjacji i utrzymania wartościowych, długotrwałych relacji.

Zielona organizacja. Jak to działa w praktyce?

Na dobrą kulturę pracy składa się wiele czynników. Na początku istnienia firmy Visline, założyciele, bogaci o wcześniejsze doświadczenia zawodowe, jasno wyznaczyli kierunek w jakim będzie podążać organizacja. Kluczem do sukcesu miał być pracownik.

W ślad za błyskawicznym rozwojem firmy, postanowiono oddelegować decyzje operacyjne specjalistom, zarządowi zaś pozostawić rolę centrum strategicznego. Wypracowany został model płaskiej hierarchii, a fachowcy zostali podzieleni na specjalizacje, którym przewodzić mieli liderzy.

W praktyce oznaczało to skrócenie procesu decyzyjnego i przyniosło bezpośredni korzyści klientom. Natychmiast otrzymywali oni odpowiedzi na zapytania ofertowe, a decyzje w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych, rozpatrywane były przez spedytorów i dyspozytorów już na szczeblu operacyjnym, czyli tu i teraz.

Gdy zajrzymy do danych prezentujących lojalność zamawiających usługi transportowe, od razu zauważymy, że w portfelu firmy Visline, większość klientów stanowią ci regularni, którzy nieprzerwanie realizują fracht, od momentu zawiązania współpracy do teraz. Warto dodać, że spora część z nich to klienci związani z Visline od początku istnienia firmy.

Zielona organizacja. Co jeszcze?

Zarządzanie strukturą firmy to nie wszystko. Warto zwrócić uwagę na inne, równie ważne praktyki, które sprawiły, że osoby zatrudnione w Visline pracują w myśl idei work-life-balance

Wiele dobrego mówi się o tzw. “polityce otwartych drzwi”, czyli możliwości bezpośrednio kontaktu z osobami zarządzającymi firmą, o niemal każdej porze dnia. Dzięki temu rozwiązaniu inicjatywy oddolne szybciej pokonują drogę od pomysłu do wdrożenia, a firma wrażliwa na głos ekspertów w swoich dziedzinach, jest na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami. Dla klientów oznacza to np. dostęp do nowoczesnych aplikacji ułatwiających realizację zlecenia. Może to być monitoring, system notyfikacji czy bezpośredni kontakt z dyspozytorem za pomocą czatu.

Równie ważne są firmowe zwyczaje. Część z nich pozwala skrócić dystans między pracownikiem i zarządem. Od początku istnienia Visline, prezes ma w zwyczaju każdego ranka przejść się po całej firmie i osobiście przywitać się z każdym pracownikiem.

Praktykuje się również: elastyczny grafik pracy, możliwość pracy zdalnej, spotkania integracyjne, wspólne szkolenia, czy szereg dodatków socjalnych. W kilku oddziałach stworzono również przestrzeń do odpoczynku i relaksu.

Twarde dane

Visline od wielu lat monitoruje poziom zadowolenia pracowników. Wyniki z poszczególnych lat jasno wskazują, że pracuje się w niej dobrze, wynagrodzenia są odpowiednie, a poczucie sprawczości i relacje z przełożonymi są na wysokim poziomie.

Poniżej zestawienie wyników badań zadowolenia pracowników i oceny wystawione Visline przez klientów. Wyraźnie widoczna jest korelacja między tymi wynikami.

 
Badanie satysfakcji pracowników. Zestawienie z lat 2020 i 2024.

Win-win

Stworzenie w branży transportowo-spedycyjnej środowiska charakterystycznego dla organizacji typu zielonego to sytuacja, w której nie ma przegranych. Prowadzenie firmy w sposób zrównoważony i nastawiony na pracownika wiążę się z wysokim zadowoleniem osób zatrudnionych, to zaś przekłada się na nastawienie klienta.

Przykład firmy Visline jasno prezentuje, jak ważne jest, zarówno dla usługodawcy jak i usługobiorcy, stworzenie odpowiednich warunków do pracy, w których specjaliści mają wysoki poziom autonomii, traktowani są podmiotowo, a dzięki temu ich praca wykonywana jest z pełnym zaangażowaniem i poczuciem odpowiedzialności. Zyskują na tym właściciele firm TSL, ale przede wszystkim wzorowo zaopiekowani klienci.

Jeśli masz ochotę dowiedzieć się więcej o Visline, odwiedź stronę www.visline.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *