Volvo Trucks poszerza ofertę modeli przystosowanych do biodiesla B100. To kolejny krok zgodny ze strategią firmy mającą na celu zmniejszenie wpływu swoich pojazdów ciężarowych na klimat. Volvo Trucks oferuje jedną z najszerszych w branży ofert paliw odnawialnych, w tym biodiesel, HVO (hydrodrafinowane oleje roślinne) i biogaz. B100 jest teraz dostępny dla szerokiej gamy silników w modelach Volvo FL, FE, FM, FMX, FH i FH16.
Nasi klienci proszą o rozwiązania pozwalające na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a paliwa odnawialne są atrakcyjną opcją – to po prostu skuteczny sposób na redukcję emisji CO2 z transportu tu i teraz – mówi Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktami i jakością w Volvo Trucks.
Jako globalny producent samochodów ciężarowych musimy zaspokoić różnorodne potrzeby transportowe i warunki rynkowe, dlatego inwestujemy nie tylko w nowe technologie, ale także w rozwiązania, które dekarbonizują transport w perspektywie krótko- i długoterminowej – dodaje.
Do 70% niższa emisja CO2
Redukcja emisji CO2 „od źródła do koła” w wyniku stosowania biodiesla wynosi od 30% do 70% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym, w zależności od rodzaju surowca użytego do produkcji paliwa.
Obecna gama samochodów ciężarowych Volvo o średniej i dużej ładowności jest teraz oferowana z układami napędowymi zasilanymi olejem napędowym, biodieslem, HVO, CNG (sprężonym gazem ziemnym), LNG (skroplonym gazem ziemnym), bio-CNG, bio-LNG i energią elektryczną.
Silnik spalinowy zasilany paliwami odnawialnymi to jeden z trzech filarów strategii dekarbonizacji Volvo Trucks, przy czym dwa pozostałe to pojazdy elektryczne z akumulatorów i ogniwa paliwowe. Strategia ta wspiera cel firmy, zgodnie z którym do 2040 r. wszystkie sprzedawane ciężarówki Volvo powinny charakteryzować się zerową emisją netto.
źródło: Volvo