Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Wzrost wolumenów w logistyce produktów mrożonych

fot. Frigo Logistics
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich kategoriach produktów mrożonych – wynika z podsumowania wyników przewozowych Frigo Logistics. Na wyniki wpłynęły m.in. rozwijane przez przedsiębiorstwo współprace z klientami, zmiany na rynku detalicznym oraz wcześniejsze niż w latach ubiegłych rozpoczęcie sezonu letniego.

W pierwszym półroczu 2024 r. Frigo Logistics zrealizowało o 12% więcej wolumenu niż w analogicznym okresie 2023 r. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach lodów i pieczywa mrożonego.

Konsekwentnie rozbudowywaliśmy portfolio naszych klientów, którym oferujemy specjalistyczne usługi. Równocześnie obserwujemy dalsze zapotrzebowanie na usługi magazynowe i transportowe w temperaturach kontrolowanych, co jest spowodowane m.in. trendami na rynku detalicznym. I tak na przykład na znaczeniu zyskuje mrożone pieczywo – szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa. To właśnie potrzeby rynku i naszych klientów łączą się z kierunkiem działań biznesowych naszej spółki i długoterminowych inwestycji. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy rozbudowaną i zmodernizowaną mroźnię w Żninie oraz osiągnęliśmy kolejne etapy zaawansowania budowy w powstającym obiekcie w Nowym Dworze Mazowieckimmówi Jarosław Kołodziejski, Dyrektor Zarządzający ds. Magazynowania Frigo Logistics.

Sezon lodowy wcześniej niż zazwyczaj

Przełomowym miesiącem w kontekście wzrostu wolumenów okazał się kwiecień. To właśnie w tym miesiącu operator odnotował największą różnicę rok do roku – wzrost osiągnął 28%. Z kolei miesiącem najbardziej intensywnym operacyjnie w pierwszym półroczu w tej kategorii produktów okazał się maj.

W tym roku obserwowaliśmy wcześniejsze o około dwa tygodnie rozpoczęcie intensywnego sezonu w transporcie i dystrybucji lodów. Była to jedna z przyczyn znacznie wyższej liczby dostaw z końcem kwietnia i rekordowych wyników w kwietniu i maju. To wtedy nasi klienci, obserwując rynek, zmiany pogodowe oraz trendy konsumenckie, intensywnie przygotowywali się m.in. do majówki. W kontekście obrotu produktami takimi jak lody nie bez znaczenia są właśnie zmiany pogody, a w dłuższej perspektywie – klimatuwyjaśnia Krzysztof Pawlik, Dyrektor Zarządzający ds. Transportu Frigo Logistics.

Obserwacje operatora logistycznego potwierdzają dane analizowane przez międzynarodowe organizacje, jak np. Copernicus Climate Change Service (C3S). Okazuje się, że w kwietniu i w maju tego roku na ziemi odnotowano najwyższe średnie temperatury w tych okresach od 1940 roku.

Wyższe wolumeny, mniej przejechanych kilometrów

W pierwszym półroczu tego roku Frigo Logistics odnotowało o 4,75% mniej przejechanych kilometrów w spedycji krajowej, dostarczając do wyznaczonych przez klientów punktów wszystkie kategorie produktów mrożonych.

Spadek przejechanych kilometrów przy jednoczesnym wzroście wolumenów to dla nas pozytywna informacja i dowód na to, że optymalizujemy procesy logistyczne oraz coraz efektywniej planujemy trasy dostaw by zapewnić jak najlepszy serwis naszym klientom dodaje Krzysztof Pawlik, Dyrektor Zarządzający ds. Transportu Frigo Logistics.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *