Biedronka niedawno otworzyła swój pierwszy sklep na Słowacji w Miloslavov w regionie Bratysławy. Wprowadza nową koncepcję dostosowaną do rynku słowackiego, obejmującą około 3200 produktów. Ekspansja Biedronki na Słowacji będzie początkowo oparta na obszarze zasięgu nowego centrum dystrybucyjnego w CTPark Voderady.
Zarząd Biedronki wybrał CTP ze względu na dziesięciolecia doświadczenia firmy w budowaniu i zarządzaniu obiektami logistycznymi dla klientów z sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG). Przyciągnął go również zespół zarządzający CTP i strategiczna lokalizacja CTPark Voderady.
CTPark Voderady znajduje się w zachodniej Słowacji przy autostradzie D1, a Bratysława, stolica kraju, jest oddalona o zaledwie 50 km. Park jest również w zasięgu sąsiednich rynków w Austrii, Czechach, Polsce i na Węgrzech.
Jestem dumny z naszego zespołu, który dostarczając ten nowoczesny obiekt umożliwił temu dużemu sprzedawcy detalicznemu wejście na rynek słowacki po raz pierwszy. Biedronka miała bardzo konkretne wymagania, aby włączyć wiele najlepszych praktyk i systemów, które opracowała dla swojej działalności w Polsce, gdzie prowadzi 17 centrów dystrybucyjnych. Współpracowaliśmy ściśle z Biedronką, aby zapewnić wszystko, czego potrzebowali, aby umożliwić wydajność i przyszły rozwój ich działalności – powiedział Ivan Šimo, dyrektor zarządzający CTP Słowacja.
Centrum dystrybucyjne Biedronki w CTPark Voderady jest wyposażone w najnowocześniejsze technologie, które obsługują wszystko – od systemów transportu materiałów po chłodnie. Początkowo w energooszczędnym zakładzie będzie pracować 66 osób, ale w ciągu najbliższych lat liczba ta ma wzrosnąć do około 500 pracowników. Biedronka jest bowiem kluczowym pracodawcą w tej części zachodniej Słowacji.
Biedronka jest częścią portugalskiej grupy Jerónimo Martins, która prowadzi sprzedaż detaliczną i inną działalność gospodarczą w Polsce, Portugalii i Kolumbii.
źródło: CTP