Osiągnięcie neutralności węglowej to długoterminowy proces. Nasza nowa umowa na biopaliwo z zaufanym partnerem, jakim jest Mercedes-Benz, ustanawia nowy standard w zakresie zobowiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współpracując, aktywnie i natychmiastowo redukujemy emisje w globalnych łańcuchach dostaw. To jedna z największych umów na SAF w całej branży motoryzacyjnej i logistycznej na świecie. Liczę, że wkrótce dołączą do nas kolejni klienci – mówi Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight, DB Schenker.
W ramach naszej strategii ‘Ambition 2039’ dla Mercedes-Benz Cars dążymy do redukcji emisji CO2 w logistyce o 60% w porównaniu z rokiem 2021. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju koncentruje się na unikaniu emisji oraz ich ograniczaniu we wszystkich rodzajach transportu, zarówno w ruchu przychodzącym, jak i wychodzącym. Wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego w transporcie lotniczym pozwala nam zmniejszyć emisje. Wspólnie z DB Schenker osiągnęliśmy kolejny istotny kamień milowy na drodze do bardziej zrównoważonej logistyki – dodaje Elke Pusskeiler, Head of Supply Chain Management, Mercedes-Benz AG.
DB Schenker i Mercedes-Benz współpracują od wielu dekad. Współpraca ta obejmuje różne rodzaje transportu – lądowy, lotniczy i oceaniczny, a także zarządzanie magazynami. Gdy DB Schenker uruchomił w 2021 roku pierwsze na świecie regularne loty cargo zasilane SAF, Mercedes-Benz był jednym z pierwszych klientów tej inicjatywy.
Choć samo wykorzystanie SAF nie eliminuje całkowicie emisji związanych z transportem lotniczym, stanowi realną alternatywę i konkretny krok w kierunku ograniczenia wpływu lotnictwa na środowisko. SAF to sprawdzona alternatywa dla tradycyjnego paliwa lotniczego, produkowane m.in. z odpadów, takich jak zużyty olej spożywczy. W porównaniu z paliwami kopalnymi pozwala ono zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych średnio o 80% w całym cyklu życia.
źródło: DB Schenker