Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Kolej towarowa bez przełomu. UTK przedstawił wyniki przewozowe za styczeń

W styczniu 2025 r. kolej przewiozła prawie 17,6 mln ton towarów, co w zestawieniu z rokiem wcześniej oznacza spadek o ponad 0,1 mln ton (-0,8%). Praca przewozowa przekroczyła wartość 4,4 mld tonokilometrów. Było to o 43,6 mln tonokilometrów mniej (-1%) niż w styczniu 2024 r. Wykonana w przewozach towarowych praca eksploatacyjna ukształtowała się na poziomie 6,3 mln pociągokilometrów – to niespełna 2,9 tys. pociągokilometrów mniej (-0,05%) niż przed rokiem. Średnia odległość przewozu tony ładunku w styczniu tego roku przekroczyła 251 km – to wartość porównywalna do wyniku ze stycznia 2024 r. (251,8 km).

W czasie analizy wyników, jakie osiągnęły kolejowe przewozy towarowe w styczniu 2025 r., można zauważyć, że w ostatnich latach poziom przewiezionej w tym miesiącu masy, wykazanej pracy przewozowej i eksploatacyjnej niższy był w styczniu 2021 r. Wtedy parametry te wyniosły odpowiednio: 17,53 mln ton, 4,08 mld tonokilometrów i 6,12 mln pociągokilometrów.

Styczeń 2025 r. to nieznacznie słabsze wyniki w kolejowych przewozach towarowych również wobec miesiąca wcześniej. Masa przewiezionych towarów była niższa o 0,5 mln ton (-2,7%), w odniesieniu do pracy przewozowej było to o 76,8 mln tonokilometrów mniej (-1,7%), a poziom pracy eksploatacyjnej był niższy o prawie 0,2 mln pociągokilometrów (-2,5%). Natomiast średnia odległość transportu 1 tony ładunku była nieznacznie wyższa wobec wyniku z grudnia 2024 r. – o 2,6 km.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *