Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Piotr Winiarski, Fleet Development Manager w Rohlig SUUS: zapewniamy naszym podwykonawcom profesjonalną obsługę [WYWIAD]

fot. Rohlig SUUS
Zapraszamy na wywiad z Piotrem Winiarskim, Fleet Development Managerem operatora logistycznego Rohlig SUUS, który opowiada nam o procesie poszukiwania przewoźników drogowych do współpracy. Z rozmowy dowiemy się m.in. jakie trasy są obsługiwane przez operatora, jakie korzyści dla kierowców płyną ze współpracy z nim, ale też jakie są wymagania firmy wobec przewoźników.

Redakcja Lorry.pl: Dzień dobry! Czytelnicy naszego portalu wiedzą już, że prowadzicie poszukiwania przewoźników z sektora frachtu drogowego. Chcielibyśmy pogłębić ten temat. Jesteście jednym z największych europejskich operatorów logistycznych, stąd na początek pytanie o Wasze wymagania wobec takiej współpracy. Czy istnieją warunki formalne i operacyjne, które musi spełniać przewoźnik drogowy, aby mógł rozpocząć współpracę z Rohlig SUUS? Jakie są wymagania wobec przewoźników – zarówno pod kątem dokumentacji, rodzaju posiadanego taboru, jak i standardów jakościowych czy technologicznych (np. wymagania dotyczące GPS, systemów komunikacji, certyfikatów)?

Piotr Winiarski, Rohlig SUUS: Tak, istnieją konkretne warunki formalne i techniczne, które przewoźnicy muszą spełnić by z nami współpracować. Kluczowe z nich to:

  • posiadanie licencji wspólnotowej w przypadku świadczenia przewozów drogowych w ruchu międzynarodowym
  • posiadanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego (licencja krajowa) w przypadku świadczenia przewozów drogowych w ruchu krajowym
  • bycie objętym ubezpieczeniem OCP przewoźnika z odpowiednim zakresem i sumami ubezpieczenia w zależności od świadczonego rodzaju transportu drogowego (zakres krajowy, międzynarodowy, kabotaże)
  • w zależności od zakresu współpracy i przewożonych towarów posiadanie dodatkowego zezwolenia i certyfikatów np. ADR, BDO, SENT, DPD 
  • zainstalowanie naszej aplikacji SUUS Tracker, dzięki której komunikujemy się z kierowcami

Wspieramy naszych partnerów biznesowych, zwłaszcza na samym początku współpracy, dzieląc się naszą wiedzą i doświadczeniem, a także wskazując gotowe rozwiązania, tak aby minimalizować wyzwania i ryzyka. Mamy też szereg benefitów, które pomagają przewoźnikom na początku oraz podczas trwającej współpracy.

Jeśli chodzi o preferowany tabor, ze względu na szerokie portfolio klientów najczęściej przyjmujemy do współpracy przewoźników, dysponujących naczepami kurtynowymi: STANDARDY, MEGI, NACZEPY TYPU LEKKIEGO oraz CoilMuldy. Do niektórych zadań transportowych chętnie korzystamy z naczep ze sztywną zabudową, a więc: boksy, izotermy i chłodnie. Jeśli chodzi o ciągniki siodłowe przeważającym standardem są pojazdy EURO 6 – zarówno w transporcie krajowym jak i międzynarodowym. Widzimy też sporą przestrzeń by przyjmować do współpracy przewoźników z pojazdami elektrycznymi, zero emisyjnymi. W takich sytuacjach podchodzimy do sprawy projektowo i bardzo indywidualnie.

W transporcie regionalnym oraz dystrybucyjno-kolekcyjnym przyjmujemy pojazdy solo z zabudowami kurtynowymi i sztywnymi, a windy samowyładowcze są zawsze dodatkowym atutem. Tu też oczywiście jest przestrzeń na pojazdy elektryczne, które bez problemu są w stanie obsłużyć zadania dystrybucyjne.

Jakie kierunki transportu oraz rodzaje tras są obecnie dla Państwa priorytetowe w zakresie współpracy z przewoźnikami drogowymi? Czy Rohlig SUUS poszukuje partnerów głównie do obsługi transportu krajowego czy międzynarodowego?

Jako organizacja staramy się dywersyfikować biznes, obsługując klientów z wielu branż. Klienci natomiast mają naprawdę szerokie potrzeby transportowe. Podobnie więc podchodzimy do rozwoju naszej floty. Musimy ją zabezpieczać dla całego spektrum naszych usług, a więc zarówno do obsługi ładunków FTL, przewozów liniowych jak i na potrzeby dystrybucyjno-kolekcyjne.

Co do kierunków, prowadzimy operacje transportowe krajowe jak i międzynarodowe. W przypadku krajówki jeździmy w trybie tygodniowym po całej Polsce, w dystrybucji i kolekcji – regionalnie. W przypadku „fulla” międzynarodowego kierunki dzielimy na tzw. korytarze:

  • KORYTARZ CENTRALNY: Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Turcja, Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Bałkany
  • KORYTARZ CORSS TRADE: Wszystkie państwa EU z pominięciem Polski
  • KORYTARZ POŁUDNIOWY: Włochy, Austria, Słowenia
  • KORYTARZ BENELUX: Holandia, Belgia, Luksemburg
  • KORYTARZ NIEMCY: Niemcy, Szwajcaria
  • KORYTARZ WIELKA BRYTANIA: Anglia, Irlandia
  • KORYTARZ IBERIA+FRANCJA: Francja, Hiszpania, Portugalia
  • KORYTARZ SKANDYNAWIA: Szwecja, Dania, Norwegia
  • KORYTARZ WSCHÓD: Ukraina, Kazachstan.

Dzięki temu nasza oferta skierowana do przewoźników jest naprawdę szeroka. Można powiedzieć, że jesteśmy w stanie zagospodarować prawie każdy rodzaj pojazdu.

W jaki sposób najczęściej układa się model współpracy – czy przewoźnicy mogą liczyć na stałe zlecenia i długoterminową współpracę, czy współpraca ma raczej charakter ad hoc i jest oparta na bieżącym zapotrzebowaniu?

W tej kwestii także jest wiele możliwości. Często zaczynamy współpracę z przewoźnikami w formie ad-hoc. Natomiast z czasem ta współpraca w naturalny sposób staje się bardziej regularna, by finalnie przerodzić się w stałą kooperację opartą na kontrakcie. Staramy się by współpraca w każdej formie była korzystna dla obydwu stron oraz zawsze zakładamy jej rozwój – jakościowy i ilościowy. Lubimy przypadki – i mamy ich w firmie całkiem sporo, gdzie zaczynaliśmy współpracę z kierowcą, który następnie stawał się przewoźnikiem z jednym zestawem, a finalnie dzisiaj jest wiodącym partnerem obsługującym dla nas np. konkretny region w kolekcji i dystrybucji, linie międzyoddziałowe lub trasy FTL. 

Jakie są warunki rozliczeń finansowych z przewoźnikami, w szczególności, jeśli chodzi o dość popularny w branży temat terminów płatności oraz możliwe formy fakturowania oraz ewentualne systemy zaliczkowe?

Zdajemy sobie doskonale sprawę jak ważna jest dla przewoźników kwestia cash flow. Jesteśmy wiarygodnym i terminowym płatnikiem. Dodatkowo, w ramach pakietu benefitów przewoźnicy mogą skorzystać z programu finansowania faktur „ALEO”. Pozwala on na skrócenie terminu płatności za wykonane usługi, co jest niezmiernie istotne zwłaszcza na początku współpracy. Z ALEO (ING Bank Śląski) pracujemy już dłuższy czas, więc udało się wypracować korzystną ofertę dla naszych podwykonawców. 

Zaczęliśmy naszą rozmowę od wymagań to może na jej zakończenie poruszymy temat benefitów i korzyści, na jakie mogą liczyć współpracujący z Wami przewoźnicy? Czy pod tym względem traktujecie partnerów bardziej jak firmy zewnętrzne, czy jak własnych pracowników?

W pierwszej kolejności zapewniamy naszym podwykonawcom profesjonalną obsługę, regularne zlecenia, wsparcie w zakresie planowania, spedycji oraz operacji terminalowych. Kładziemy nacisk na warunki socjalno-sanitarne w miejscach, w których obsługujemy naszych kierowców. W 2024 roku jako pierwsza firma w Polsce, uzyskaliśmy certyfikat Truckers Friendly Place na podstawie ankiet wypełnianych przez kierowców, którzy przyznali nam 5 z 5 gwiazdek za warunki współpracy z nami. W ubiegłym roku certyfikat uzyskały 2 nasze Oddziały, kolejne Badania w oddziałach przed nami.

Same benefity stanowią dla nas dopełnienie oferty. To pomoc w zapewnieniu dostępu do produktów i usług dedykowanych branży przewozowej na jak najlepszych warunkach. W tej chwili w skład naszego pakietu wchodzą:

Benefity dla Przewoźników:

  • ALEO – Finansowanie Faktur
  • Karty paliwowe i specjalna oferta cenowa
  • Polisa Programowa OCP
  • Rozliczanie czasu pracy kierowców, obsługa płacowa
  • Oferta na zakup opon i części zamienny do pojazdów ciężarowych i dostawczych

Benefity dla Przewoźników oraz ich Kierowców:

  • Prywatna opieka medyczna
  • Karta sportowa
  • Program Grupowego Ubezpieczenia na życie

Nie zatrzymujemy się i doskonalimy nasze procesy, wpływające na współpracę z przewoźnikami i kierowcami, jak i ofertę benefitów. Co roku przeprowadzamy Badanie Opinii NPS wśród Przewoźników i kierowców. Cieszy nas to, że zarówno frekwencja w Badaniu, jak i same wyniki rosną. Jest to dla nas sygnał, że idziemy w dobrym kierunku i nasze działania są dostrzegane i doceniane przez naszych partnerów transportowych.

Każdego przewoźnika, który wraz z nami chce rozwijać swoją, serdecznie zapraszamy do kontaktu – z chęcią przedstawimy szczegóły naszej oferty dla konkretnych rejonów/obszarów.

Dziękujemy bardzo za rozmowę! Więcej szczegółów na temat współpracy z operatorem na stronie internetowej: www.kariera.suus.com/przewoznicy.html.

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *