Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Tor wodny do Elbląga zostanie pogłębiony

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na opracowanie na dokumentacji budowy toru wodnego do portu w Elblągu. To oznacza, że zgodnie z zapowiedziami nowego rządu, niespełna kilometrowy fragment toru wodnego zostanie pogłębiony. Jest to etap V budowy. Tor wodny ma mieć szerokość 36 m i głębokość 5 m na odcinkach od punktu P1 (na wysokości oczyszczalni ścieków) do portu (na wysokości mostu Unii Europejskiej). Zadanie obejmuje również umocnienie brzegów oraz wybudowanie obrotnicy o średnicy 160 metrów na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.

To bardzo dobra informacja dla elblążanek i elblążan na początek roku. Materializują się nasze obietnice i rozmowy z przedstawicielami rządu, które prowadzimy od początku kadencji. Jest to oczywiście pierwszy, ale jak ważny krok do rozwoju miasta i wykorzystania potencjału naszego portupodkreśla prezydent Elbląga, Michał Missan.

Prezydent Elbląga, Michał Missan wielokrotnie uczestniczył w spotkaniach z przedstawicielami rządu i Urzędu Morskiego w Gdyni, w celu wypracowania najbardziej efektywnych rozwiązań dla tej inwestycji. Efektem dobrej współpracy jest m.in. zmiana parametrów samego toru wodnego. W pierwotnej koncepcji szerokość rzeki Elbląg w dnie po pogłębieniu miała wynosić zaledwie 20 metrów, w obecnej – 36 metrów. To oznacza, że do Elbląga będą mogły wpływać takie jednostki, dzięki którym ogromna inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” będzie mogła w sposób realny wpłynąć na rozwój elbląskiego portu.

Samorząd chce w sposób optymalny wykorzystać możliwości jakie stworzy otwarcie Elbląga na Bałtyk. Prezydent Elbląga chce rozwijać infrastrukturę portową i okołoportową. Środki finansowe na realizację tych inwestycji mają pochodzić z zamrożonych na ten cel funduszy unijnych.

Przygotowaliśmy wszelkie niezbędne analizy do renegocjacji funduszy europejskich dla Warmii i Mazur. Mam nadzieję że zakończą się one sukcesem i prawie 200 mln trafi na rozwój elbląskiego portu informuje prezydent.

W planach są m.in. budowa nowych terminali przeładunkowych czy modernizacja dróg. Negocjacje z Komisją Europejską mają zakończyć się w marcu 2025 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *