Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

50 tysięcy maszyn Paczkomat InPost w Europie

fot. InPost
Grupa InPost rozpoczęła 2025 rok z dobrymi wynikami. W pierwszym kwartale grupa odnotowała wzrost w zakresie wolumenu przesyłek, zwiększyła sieć punktów OOH oraz poprawiła rentowność. To kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w których jest obecna. InPost oczekuje zwiększenia swojego udziału na wszystkich rynkach, a wolumen grupy rok do roku wzrośnie na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent - pisze spółka w komunikacie prasowym.

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami pierwszy kwartał 2025 roku był bardzo udany. Wolumen przesyłek wzrósł o 12%, czyli powyżej wzrostu rynków we wszystkich krajach, w których działamy. Kluczowymi czynnikami wzrostu wolumenu w Polsce był sektor MŚP, a w przypadku krajów Eurozone – segment B2C. Także w Wielkiej Brytanii przesyłki B2C są coraz bardziej widoczne w wynikach. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję. W I kwartale rozstawiliśmy prawie 3 000 nowych urządzeń i obecnie przekroczyliśmy już liczbę 50 000 maszyn Paczkomat. Nadal skupiamy się na ekspansji międzynarodowej – w kwietniu przejęliśmy Yodel, dużego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii. Ta transakcja umocniła InPost na pozycji trzeciego największego dostawcy usług logistycznych na tym rynku. Wzmacniamy również nasze relacje z merchantami. Niedawno ogłosiliśmy wieloletni kontrakt z Vinted, wiodącą w Europie platformą handlu używaną odzieżą, zaś w Polsce poprawiliśmy naszą ofertę dla Amazona. W tym tygodniu rozpoczęliśmy współpracę z czołowym brytyjskim sklepem e-commerce – ASOS, oferując unikalną na brytyjskim rynku dostawę następnego dnia do punktów PUDO i maszyn Paczkomatmówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Grupa InPost spodziewa się, że jej przychody wzrosną rok do roku w przedziale 30-40%, a skorygowany zysk EBITDA w przedziale 20-25%, choć marża skorygowanego zysku EBITDA Grupy będzie nieco niższa rok do roku. Wynika to ze stabilizacji rentowności w Polsce na poziomie ok. 45%, poprawy rentowności w segmencie Eurozone oraz zwiększenia udziału rynku brytyjskiego po konsolidacji Yodel.

Firma planuje rozbudowę sieci urządzeń Paczkomat o ponad 14 000 APM na wszystkich rynkach, co obejmuje około 3 000 w Polsce, 4 000 w Benefralux, 4 500 w Wielkiej Brytanii, 2 000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1 000 we Włoszech.

CAPEX ma wynieść około 1,8 mld złotych, z czego około 60% zostanie przeznaczone na rozbudowę sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *