Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Obwodnica Gryfina oddana do ruchu

fot. MI
Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Gryfina o długości 5,6 km, która powstała w ciągu drogi krajowej nr 31. To pierwsza w województwie zachodniopomorskim inwestycja wybudowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. To długo oczekiwana inwestycja. Nowa trasa wyprowadzi tranzyt, głównie pojazdów ciężarowych, poza miasto i zmniejszy natężenie ruchu. Wygodna i komfortowa obwodnica poprawi komfort życia mieszkańców, którzy nareszcie odetchną od uciążliwego hałasu i spalin samochodów — powiedział minister Dariusz Klimczak.

Droga krajowa nr 31 przebiega głównymi ulicami Gryfina, będąc jedyną drogą w jego południowej części, przez co kumulował się na niej zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. W dotychczasowym przebiegu drogi przez miasto było wiele skrzyżowań, przejść dla pieszych i wiadukt kolejowy, pod którym nie mogły przejeżdżać pojazdy wyższe niż 2,7 m. Dzięki wybudowaniu nowej obwodnicy, która jest drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), jadący tranzytem w kilka minut mogą ominąć Gryfino od wschodu. Na obwodnicy powstały cztery ronda: na początku i na końcu trasy, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową (ul. Armii Krajowej). Mieszkańcy mogą też korzystać z dwóch przejść pod obwodnicą, którymi bezkolizyjnie poprowadzone są ścieżki pieszo-rowerowe i szlaki prowadzące z miasta do terenów leśnych. Wybudowane zostało też jedno przejście dolne dla średnich zwierząt.

Przebieg trasy został wyznaczony decyzją środowiskową w 2012 r. Od 2019 r. była przygotowywana dokumentacja koncepcyjna i wykonywane badania podłoża. Umowę w formule Projektuj i buduj o wartości 74,77 mln zł Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w kwietniu 2021 r. z konsorcjum, którego liderem jest firma Roverpol. Wykonawca opracował projekty budowlane i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co umożliwiło rozpoczęcie we wrześniu 2022 r. budowy drogi.

Program budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim

Na Pomorzu Zachodnim zaplanowano realizację dziewięciu zadań, prowadzonych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Prace przy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 są już na ukończeniu i inwestycja będzie gotowa w II kwartale przyszłego roku. W tym roku GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę czterech innych obwodnic – Szwecji, Rusinowa, Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Dla obwodnicy Szwecji przygotowano już projekt budowlany i w ubiegłym tygodniu złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 pod koniec września ruszył przetarg na budowę. Ta inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (budową nowego węzła łączącego autostradę A6 z DK13). Przygotowywany jest także przetarg na realizację obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20, a dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, będzie wymagane ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *