Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Umowa na realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S8

graf. GDDKiA
GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie oraz budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku pomiędzy Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi. To piąty odcinek dolnośląskiej S8, który wkracza w fazę realizacji. Wykonawcą zadania o długości 7,9 km jest firma Mostostal, a wartość umowy wynosi prawie 306 mln zł. Odcinek ten, podobnie jak pozostałe, będzie realizowany w systemie Projektuj i buduj. Oznacza to, że wykonawca w pierwszej kolejności zrealizuje prace projektowe, uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie rozpocznie prace w terenie.  Ich zakończenie planowane jest w II połowie 2028 r. 

Jeden węzeł i 19 obiektów inżynierskich

Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Niemcza i Ząbkowice Śląskie. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią.  Wybudowany zostanie jeden węzeł drogowy: Ząbkowice Śląskie Północ na połączeniu z DK8 i drogą powiatową na wysokości Bobolic. Powstanie także 19 obiektów inżynierskich (cztery obiekty nad ciągiem głównym, sześć obiektów w ciągu trasy głównej oraz dziewięć przepustów).

Piąty z sześciu odcinków S8

Realizację dwujezdniowej, dwupasowej drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Bardem, o długości blisko 64 km, podzielono na sześć krótszych odcinków. W grudniu 2023 r. GDDKiA podpisała umowy na realizację pierwszych trzech odcinków od Kobierzyc do Łagiewnik o łącznej długości 33 km. W czerwcu 2024 r. podpisała umowę na odcinek pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Bardem. Na ostatni fragment trasy, pomiędzy Łagiewnikami a Niemczą, umowę GDDKiA planuje podpisać jeszcze w tym roku.

Trasa będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 i drogi ekspresowej S8. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu pozostawioną rezerwę w pasie dzielącym.

S8 dalej na południe

GDDKiA jest w trakcie przygotowania dokumentacji przetargowej na wykonanie STEŚ (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe) dla odcinka pomiędzy Bardem i Kłodzkiem. Ogłoszenie przetargu planowane jest jeszcze w tym kwartale. W STEŚ zostaną przeanalizowane możliwe przebiegi trasy na tym odcinku, z wykorzystaniem wariantów analizowanych na wcześniejszych etapach. W przypadku odcinka od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami GDDKiA jest na etapie prac studialnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *