Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Marcin Jeżółkowski, DPD Polska: rozwój segmentu C2C to motor wzrostu usług międzynarodowych

fot. DPD Polska
W 2024 roku segmenty B2C i C2C stały się istotnym katalizatorem wzrostu przesyłek międzynarodowych. Firmy od dawna wykorzystują usługi cross-border do poszerzania swoich rynków zbytu a klienci indywidualni, coraz bardziej świadomi korzyści płynących z handlu na platformach dedykowanych sprzedaży i zakupowi rzeczy używanych, zaczynają wykorzystywać je nie tylko lokalnie, ale również w wymiarze transgranicznym. Sytuację rynkową analizuje w swoim komentarzu eksperckim Marcin Jeżółkowski, Director of Key Accounts and International Sales w DPD Polska.

Jak wskazuje raport E-shopper Barometer od Geopost, już w 2023 roku aż 81 proc. polskich regularnych e-konsumentów korzystało z platform C2C. Co więcej, polskie społeczeństwo na tle Europy wykazuje jedną z najwyższych wrażliwości cenowych. Istotność kryterium ceny jako kluczowego czynnika przy podejmowaniu decyzji zakupowych, wskazuje aż 65 proc. z nas. Motywacje są jasne – klienci poszukują produktów niedostępnych lokalnie lub oferowanych w bardziej konkurencyjnych cenach, także na rynku re-commerce. Zjawisko to napędza zapotrzebowanie na usługi międzynarodowe, które zapewnią przystępność cenową z niezawodnością.

W efekcie, w 2024 roku DPD Polska odnotowało wzrost wolumenu przesyłek międzynarodowych o ponad 20 proc. Warto również zwrócić uwagę na zmiany w kierunkach handlu międzynarodowego – największe rynki eksportowe to dla DPD Polska kolejno: Niemcy, Czechy, Francja i Słowacja, zaś największą dynamikę zaobserwować można w Czechach i Słowacji. Z perspektywy rynku e-commerce szybko rośnie zaś rynek w Rumunii, Bułgarii czy Słowenii.

Rozwój segmentu C2C przyczynia się do ciągłego podnoszenia dostępności i łatwości korzystania z usług kurierskich. Współpraca z międzynarodowymi platformami e-commerce wymaga od operatorów logistycznych stałego doskonalenia obsługi transgranicznej, obejmującej zarówno szybkość, jak i elastyczność dostaw. W tym kontekście DPD Polska skupia się na dostarczaniu rozwiązań odpowiadających na te potrzeby, oferując korzystne cenowo przesyłki międzynarodowe oraz elastyczne opcje dostaw, które uwzględniają specyfikę różnych rynków, w tym sieć punktów odbioru OOH oraz wygodne dostawy 2door.

Nasi klienci coraz częściej wybierają rozwiązania umożliwiające handel transgraniczny przy wykorzystaniu infrastruktury punktów odbioru oraz automatów paczkowych, liczących w samej Polsce ponad 31 tys. lokalizacji, a w Europie – 116 tys. Do tego dochodzą rozwiązania takie jak aplikacja DPD Mobile, która pozwala na wygodne korzystanie z usług kurierskich krajowych i międzynarodowych – zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Prognozy na kolejne lata wskazują, że handel międzynarodowy będzie jeszcze bardziej dynamiczny w segmencie C2C, a jego rozwój stanie się jednym z kluczowych wyzwań i szans dla branży logistycznej. Polska, będąca jednym z liderów w korzystaniu z platform C2C w Europie, ma potencjał, aby stać się ważnym węzłem w globalnym handlu segmentu re-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *