Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Przewozy towarów niebezpiecznych koleją w 2024 roku. Nowe dane UTK

wagony towarowe
W 2024 r. wzrosły podstawowe parametry przewozu towarów niebezpiecznych koleją. Zwiększyła się liczba przewoźników, masa ładunków, praca przewozowa i odległość, na jaką były przewożone towary niebezpieczne. Transport kolejowy ma ogromne znaczenie dla przewozu towarów niebezpiecznych. Liczba przewoźników, którzy wykonywali przewozy towarów niebezpiecznych, zwiększyła się z 40 w 2023 r. do 47 w 2024 r.

Masa ładunków wyniosła 32,5 mln ton wobec 32 mln ton w 2023 r. (wzrost o 1,6%). Wykonana praca przewozowa osiągnęła 11,6 mld tkm względem 11,2 mld tkm w 2023 r. (wzrost o 3,5%), a średnia odległość przewozu jednej tony towarów niebezpiecznych wzrosła z 350,3 km w 2023 r. do 356,7 km w 2024 r. (wzrost o 1,8%).

Udział przewozów towarów niebezpiecznych w rynku kolejowym według masy osiągnął 14,6% (13,8% w 2023 r.), a według wykonanej pracy przewozowej 19,9% (18,2% w 2023 r.).

Przewozy towarów niebezpiecznych realizowane są głównie w komunikacji krajowej. W 2024 r. udział transportu krajowego w przewozach towarów niebezpiecznych stanowił według masy 62% (65,4% w 2023 r.) oraz 64,4% według wykonanej pracy przewozowej (69,9% w 2023 r.). Udział importu towarów niebezpiecznych przewożonych koleją w 2024 r. według masy ukształtował się na poziomie 21,2%, eksport 12,3%, a tranzyt 4,5%. W pracy przewozowej import, eksport oraz tranzyt stanowiły odpowiednio 17%, 11,4% i 7,2%.

Główną klasą przewożonych ładunków niebezpiecznych w 2024 r. pozostały materiały zapalne ciekłe (klasa 3. według RID1). Ich udział w przewozach ładunków niebezpiecznych według masy wyniósł 68% (66,7% w 2023 r.), a według wykonanej pracy przewozowej 75% (72,6% w 2023 r.).

Zgodnie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych, poza materiałami zapalnymi ciekłymi, największy udział w przewozie miały różne materiały i przedmioty niebezpieczne (klasa 9.) – 11% według masy oraz 7% według pracy przewozowej (13,8% i 11,2% w 2023 r.) oraz gazy (klasa 2.) – 9,2% według masy oraz 7,7% według pracy przewozowej (9,8% oraz 7,6% w 2023 r.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *