Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Koniec prac budowlanych na terminalu promowym dla transportu intermodalnego w Świnoujściu 

Na terminalu promowym w Świnoujściu zakończyły się prace budowlane w ramach zadania pn. „Przystosowanie infrastruktury Terminala Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego”. Poinformowano o tym na konferencji prasowej z udziałem wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka.

Obszarem inwestycji objęta była północna część terminala tj. stanowiska promowe nr 5 i 6 oraz ich zaplecze. Oba stanowiska połączono w jedno. Dzięki temu powstała jedna linia cumownicza o długości 294 m umożliwiająca obsługę promów o długości do 270 m.  Wykonano także roboty związane z umocnieniem dna. 

Rampa przeładunkowa została przebudowana do nowych parametrów technicznych, tj. 35 m szerokości i 180T nośności. Przebudowano istniejącą i wykonano nową niezbędną infrastrukturę techniczną na nabrzeżu i zapleczu (kanalizacja wód opadowych i sanitarna, sieci wodnej, sieci wody pożarowej i sieci teletechnicznej, zasilanie w energię elektryczną, oświetlenie, itd.).

fot. Port Szczecin-Świnoujście

Przebudowo istniejące i zbudowano nowe tory kolejowe na zapleczu stanowisk promowych nr 4 i 5. Poddano przebudowie istniejące place manewrowo – postojowe, jak również wybudowano nowe ze 170 miejscami postojowymi dla naczep oraz umożliwiające obsługę ładunków intermodalnych. Powstała też nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście, która w znakomity sposób skomunikuje  zaplecze z terenem terminala.

W ramach inwestycji ZMPSiŚ zakupił także specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami.

Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF Łącząc Europę. 

Terminal promowy obsługuje 12-13 zawinięć na dobę. W całym minionym roku liczba zawinięć wyniosła 3387. Oferuje blisko siedem km długości linii ładunkowej.  W 2022 roku obsłużył 1 097 535 osób, 515 688 szt. samochodów ciężarowych i naczep oraz 270 969 szt. samochodów osobowych. Łączny tonaż wyniósł 14 463,0 tys. ton.

źródło: Monika Woźniak-Lewandowska, informacja prasowa Port Szczecin-Świnoujście

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *