Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'PRAWO FINANSE KADRY':

Od grudnia niemieckie stawki myta dla ciężarówek mocno w górę

widok z lotu ptaka na węzeł drogowy
fot. freepik.com
Pod koniec października niemiecki Bundestag przegłosował ustawę, według której od 1 grudnia 2023 r. stawki opłat za korzystanie przez ciężarówki z autostrad i dróg federalnych uzależnione będą od klasy emisji CO2 danego pojazdu.

Oznacza to, że samochody ciężarowe, spełniające normę Euro VI, zapłacą nawet 80% więcej niż obecnie. Niemiecka reforma z jednej strony ma zachęcić przewoźników do zainwestowania w pojazdy bezemisyjne, a z drugiej przeniesie dodatkowe wpływy do niemieckiego budżetu.

Podwyżka myta stanowić będzie ogromne wyzwanie dla polskich firm transportowych, liderów europejskiego rynku przewozów drogowych. Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, w rozmowie z Deutsche Welle podkreśla, że zwiększone koszty zapłaci prawie cała europejska branża, ponieważ liczba bezemisyjnych pojazdów jest obecnie niewielka.

źródło: ZMPD, Lorry.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *