Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Co oznacza Black Friday dla firmy logistycznej?

koszyk z paczkami stojący na klawiaturze komputera.
graf. Freepik.com
Black Friday czyli „Czarny Piątek”, wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych tradycja wyprzedaży, rozpoczyna się dzień po Święcie Dziękczynienia. W tym roku przypada na 24 listopada. Niemal na całym świecie uznawana jest za wielkie święto handlu i kluczową datę w kalendarzu przedświątecznych zakupów.

Dla firm logistycznych Black Friday to wyzwanie, które wymaga sprawnego planowania i skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Jak logistyka przygotowuje się do święta wyprzedaży? Doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, zarządzający centrami dystrybucji fulfillment w Polsce i na świecie.  

W trakcie Black Friday w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, a kupujący w e-sklepach wydali łącznie 9,12 mld USD. Rekordowa była liczba konsumentów, którzy w tym czasie skorzystali z akcji promocyjnych i rabatów –  podczas weekendu Black Friday w sklepach internetowych i stacjonarnych zakupów dokonało 196,7 mln osób.

W tym roku święto wyprzedaży będzie obchodzone 24 listopada. W Stanach Zjednoczonych 53% kupujących to właśnie wtedy planuje zrobić świąteczne zakupy. Ale Black Friday jest bardzo popularny także w innych krajach, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Brazylii, a także Polsce.

Wiele firm zaczyna już wcześniej organizować wyprzedaże on-line i oferować swoim klientom atrakcyjne zniżki. A to zwiększa popyt i ruch towarowy między sklepami a ich klientami. Jak zauważa CEVA, dla firm logistycznych, które specjalizują się w obsłudze e-commerce, oznacza to, że nacisk na dostosowanie łańcuchów dostaw zaczyna już stopniowo wzrastać we wrześniu i październiku, osiągając szczyt w listopadzie.

W czasach, kiedy zakupu dokonuje się za pomocą jednego kliknięcia, konsumenci oczekują też, że równie szybkie będą dostawy zamówionych przez nich towarów. Ich niezadowolenie dotyczy braków w magazynach lub problemów z dostawami. To pokazuje jak ważną rolę odgrywają efektywne rozwiązania logistyczne i proaktywne zarządzanie łańcuchem dostaw.

Przygotowania do Black Friday zakończone dużo wcześniej

Znaczący wzrost aktywności handlowej w okresie „święta wyprzedaży” wymaga większego zaangażowania firm logistycznych oraz odpowiedniego zwiększenia dostaw w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Klienci muszą mieć pewność, że będą w stanie zaoferować swoje produkty konsumentom, a po zakończeniu sprzedaży zagwarantować im szybkie i terminowe doręczenie. Może to tylko zapewnić operator, który dysponuje rozbudowaną siecią dystrybucji i transportu.

CEVA, działająca w ponad 170 krajach, ma nie tylko długoletnie doświadczenie w realizacji dostaw w ramach Black Friday, ale też zarządza centrami dystrybucji e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce, realizując ponad 360 mln zamówień rocznie. Zapewnia kompleksową obsługę, od zarządzania dostawcami i realizacją zamówień magazynowych, przez usługi transportowe (lotnicze, morskie i lądowe) i celne, po logistykę dostaw last-mile i zwrotną.  

Dodatkowo, aby zapewnić pełną gotowość do obsługi zwiększonej liczby dostaw w okresie Black Friday, CEVA wzmocniła zespoły pracowników, odpowiedzialnych za przygotowanie zamówień w centrach dystrybucji. Tu podstawą i wsparciem są najnowocześniejsze oraz innowacyjne technologie z zakresu automatyzacji i robotyzacji, które wdrażane są w centrach CEVA. Zwiększają one wydajność i efektywność procesów magazynowych a jednocześnie do minimum skracają czas realizacji zamówień e-commerce. Świetnym przykładem jest Autonomiczny Robot Transportowy (Autonomous Robot Shuttle), stosowany w magazynie CEVA w Liuzhou, w Chinach. Jego wykorzystanie zwiększa efektywność procesu kompletacji o 170% a pojemność magazynową aż o 200%.

Dla terminowości dostaw w czasie Black Friday kluczowe znaczenie ma optymalne zaplanowanie i kontrola dostaw. Za zarządzanie międzynarodowym i międzykontynentalnym transferem towarów w CEVA odpowiada dedykowany zespół ekspertów ds. logistyki kontraktowej. Jego zadaniem jest znalezienie najbardziej efektywnych tras dla dostaw przesyłek, przy zrównoważeniu kosztów i czasu doręczenia. Sprawdzenie, czy doręczenie przebiega zgodnie z planem, ułatwia system monitorujący transport w czasie rzeczywistym.

Tylko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu firma logistyczna jest w stanie gwarantować dostawy towarów z zachowaniem terminów i bezpieczeństwa, i tym samym spełnić oczekiwania klientów podczas Black Friday.

źródło: informacja prasowa CEVA Logistics

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *