Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Kolejna inwestycja w Porcie Gdańsk zakończona

fot. ZMPG
Budowa dwóch placów składowo-manewrowych w porcie wewnętrznym, o łącznej pow. około 20 tys. m kw., wraz z drogami dojazdowymi, łącznikiem do torów kolejowych oraz niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną, wodno-kanalizacyjną, przeciwpożarową i teletechniczną dobiegła końca.

Ponadto zakończono roboty budowlane i rozpoczęto procedurę odbioru magazynu na zboże. Inwestycja zrealizowana została przez ZMPG oraz spółkę Speed.

Na terenach bezpośredniego zaplecza Nabrzeża Wiślanego, pomiędzy ulicą Handlową, a zespołem bocznic kolejowych PKP PLK Gdańsk Wiślany, operuje spółka Speed. Firma prowadzi działalność w oparciu o dwa uniwersalne terminale, jeden w Porcie Gdańsk a drugi w Gdyni. Zajmuje się przede wszystkim przeładunkami towarów masowych.

Prace przy budowie placów składowych zostały rozpoczęte w październiku ub. roku. Stanowiły jeden z elementów służących rozwojowi potencjału zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski i potrzeb zwiększenia możliwości przeładunków węgla przez Port w Gdańsku. Ponadto na zapleczu Nabrzeża Wiślanego postawiono magazyn – namiot halowy o powierzchni ok. 4 tys. m kw. (o wymiarach 50×80 m i wysokości ok. 10 m), dedykowany do obsługi zbóż. To nowoczesna hala z wbudowanymi ścianami oporowymi, w której możliwe będzie składowanie i przeładunek ponad 23 tys. ton ziarna.

Dzięki tej inwestycji możliwości Portu Gdańsk w zakresie transportu i przeładunku zbóż oraz pasz z pewnością wzrosną. Ponadto tranzyt ładunków w związku z blokadą portów ukraińskich nad Morzem Czarnym zostanie usprawniony, będzie przebiegał płynniejtłumaczy Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.

Suma nakładów na budowę placów, infrastrukturę sieciową i magazyn to ponad 29 mln zł (brutto).

Jesteśmy firmą o ugruntowanej pozycji w branży przeładunków morskich. Szacujemy, że nowo oddana inwestycja pozwoli nam na obsłużenie dodatkowego miliona ton towarów w Gdańsku, co znacząco zwiększy nasze moce przeładunkowe i tym samym staniemy się silnym graczem w Porcie w Gdańsku. Jedynym czynnikiem ograniczającym aktualnie rozwój naszej firmy jest wyeksploatowane Nabrzeże Wiślane o parametrach nieodpowiadających współczesnym potrzebom. Mamy nadzieję, że wybrana w drodze przetargu firma budowlana podoła zadaniu w sposób zapewniający ciągłość przeładunków. Zakończenie inwestycji z uwzględnieniem nowego układu torowego i dróg dojazdowych pozwoli nam na osiągniecie przeładowywanego wolumenu w Gdańsku na poziomie 3,5 mln ton roczniemówi Paweł Zastawny, prezes firmy Speed.

źródło: informacja prasowa ZMPG

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *