Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Projekt transportu ciągników siodłowych z naczepami samochodowymi koleją

Spółka PKP LHS we współpracy z Kolejami Ukraińskimi od kilku miesięcy pracowała nad projektem transportu koleją naczep samochodowych oraz naczep wraz z ciągnikami siodłowymi z Ukrainy do Polski i w kierunku odwrotnym. Latem br. zrealizowano przewóz testowy samej naczepy, jednak ze względów technicznych zdecydowano o poszukiwaniu innych rozwiązań.

Skład testowy, który wjechał w nocy z 7 na 8 grudnia 2023 r. do stacji Hrubieszów składał się z 13 ciągników siodłowych z naczepami załadowanymi na platformy kolejowe. Stacją przeznaczenia był Sławków w województwie śląskim. Nadano również 10 wagonów próżnych do wykorzystania pod załadunek tirów w drodze powrotnej ze Sławkowa. Dalszy rozwój tego projektu jest uzależniony od oceny przewozu testowego.

W ramach strategii rozwoju naszej spółki, skupiamy się na wdrażaniu nowatorskich projektów logistycznych. Już od dłuższego czasu nasz zespół pracował nad organizacją przewozu samochodów ciężarowych oraz naczep. Obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania na nowoczesne rozwiązania w tym sektorze, a kolej, ze względu na bezpieczeństwo i ekologię, staje się coraz bardziej atrakcyjną formą transportu towarowego. W bieżącym roku zrealizowaliśmy testowy przewóz naczepy z Ukrainy do Sławkowa i w kierunku odwrotnym. Po analizach technicznych postanowiliśmy podjąć wyzwanie poszukiwania jeszcze bardziej skutecznych rozwiązań. Dzisiaj prezentujemy nasz projekt, organizując próbny przewóz ciągników z naczepami linią LHS. Po zakończeniu testów, skoncentrujemy się na analizie wszystkich czynników i wyciągniemy wnioski, które pomogą podjąć decyzję co do wdrożenia stałych przewozów. Naszym priorytetem jest stworzenie logistycznej strategii, która nie tylko będzie efektywna, ale również dostosowana do najnowszych standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Wierzymy, że ten projekt przyczyni się nie tylko do wzmocnienia naszej pozycji na rynku logistycznym, ale również do zbudowania sprawnie działającego łańcucha dostaw na bazie transportu towarowego linią LHSpowiedział Zbigniew Tracichleb Prezes Zarządu PKP LHS.

10 grudnia w godzinach porannych pociąg dotarł do stacji Sławków LHS. Czas przejazdu ze stacji granicznej wyniósł około 8 godz., po zakończeniu wszystkich czynności celnych nastąpił zjazd samochodów na rampie czołowej stacji. Docelowe kraje transportu dla samochodów to Niemcy, Szwecja i Litwa.

źródło: informacja prasowa PKP LHS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *