Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DHL: inwestujemy w rozwój pracowników

fot. DHL
DHL eCommerce Polska właśnie zakończył pilotażowy program Upskilling, którego celem było wyszkolenie i podniesienie kwalifikacji osób zainteresowanych pracą w Międzynarodowym Centrum Logistycznym.

Biorąc pod uwagę, że rynek pracy w Poznaniu jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w kraju, ze stopą bezrobocia na poziomie 1% (stan na czerwiec 2023 r.), dla firmy kluczowe stało się pozyskanie i rozwijanie kwalifikacji obecnych pracowników, którzy byli gotowi na przeprowadzkę z innych lokalizacji DHL.

Głównym założeniem upskillingu jest wsparcie pracowników w procesie doskonalenia umiejętności i zdobywania kompetencji dostosowanych do zmieniających się potrzeb organizacji. W przypadku Międzynarodowego Centrum Logistycznego – najbardziej innowacyjnej inwestycji operacyjnej DHL, wymagania względem kompetencji pracowników są szczególne. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie pilotażowej edycji programu tak, by pomóc pracownikom rozwinąć kompetencje w różnych obszarach. MCL DHL to również innowacyjne procesy, nowe technologie, a w konsekwencji – potrzeba zupełnie nowych kompetencji na wielu płaszczyznach. Program Upskilling był skierowany do pracowników na różnych szczeblach, od magazynierów po kierowników,, którzy byli gotowi do relokacji z całego kraju komentuje Agata Boroń, Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji Wewnętrznej DHL eCommerce Polska.

Przedstawiciele firmy prowadzący projekt przygotowali matrycę pożądanych kompetencji do pracy w Międzynarodowym Centrum Logistycznym, a następnie przeprowadzali rozmowy pogłębiające z kandydatami. Zespół HR zaprojektował rozwiązania szyte na miarę, aby umożliwić pracownikom rozwój. Korzystano z narzędzi First Choice, zwłaszcza dotyczących metodologii mierzenia się z wyzwaniami. Zespół HR współpracował również z działem operacyjnym, w szczególności z lokalnymi terminalami i sortowniami. Dzięki temu uczestnicy programu Upskilling mieli do dyspozycji m.in.: ocenę wymaganych kompetencji, plan rozwoju osobistego i wsparcie przełożonych (stworzono portfolio działań rozwojowych dla menedżerów pierwszej linii), spotkania z managerami MCL i zespołem HR wspierającym proces, sesje szkoleniowe (First Choice, podstawy zarządzania, zarządzanie zmianą, trudne rozmowy z pracownikami, jak dać z siebie wszystko podczas procesu rekrutacji, aktywne słuchanie i inne), sesje coachingowe, zajęcia z języka angielskiego, opiekę mentorską czy wizyty w placówkach za granicą.

W efekcie 30 uczestników awansowało lub zdobyło nowe umiejętności w drodze horyzontalnego rozwoju kariery.

źródło: informacja prasowa DHL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *