Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DACHSER testuje bezemisyjne naczepy chłodnicze

Naczepy chłodnie firmy Dachser
fot. Dachser
Pierwsze cztery akumulatorowo-elektryczne naczepy chłodnie zostały poddane testom w oddziałach sieci DACHSER w Erlensee, Hamburgu i Langenau. Głównym celem tych działań jest zdobycie cennego doświadczenia w codziennej logistyce z wciąż rozwijającą się technologią eTrailers od producenta Krone.

Aby naczepa mogła być niezawodnie chłodzona elektrycznie przez dłuższy czas, zainstalowano w niej różne komponenty: nowoczesną, wysokowydajną jednostkę chłodzącą, lekki akumulator o pojemności 23 kWh i oś generatora. Naczepa eTrailer jest lżejsza niż w pełni wyposażony model chłodzony olejem napędowym. Ładowanie akumulatora trwa od trzech do czterech godzin bezpośrednio przy bramach załadunkowych, gdzie również odbywa się wstępne chłodzenie. Ponadto w przypadku tego rodzaju naczep nie jest wymagana żadna dodatkowa infrastruktura ładowania.

Energia do chłodzenia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale także z osi generatora. Jest ona porównywalna do dynamo w rowerze i umożliwia wykorzystanie energii kinetycznej z jazdy. Jeśli ciężarówka jedzie z prędkością większą niż 20 km/h, oś generatora dostarcza odpowiednią ilość energii do działania układu chłodzenia, a także do ładowania akumulatora. Proces wytwarzania energii odbywa się całkowicie niezależnie od pracy akumulatora.

Zastosowanie naczep chłodni z napędem akumulatorowo-elektrycznym nie tylko zmniejsza emisję dwutlenku węgla podczas transportu żywności, ale także powoduje znacznie mniejszy hałas niż agregaty chłodnicze z silnikiem wysokoprężnym.

Ta pilotażowa operacja jest częścią strategii ochrony klimatu – DACHSER Climate Protection. W szczególności firma wspiera i promuje rozwój i wykorzystanie pojazdów bezemisyjnych w logistyce.

Stabilne łańcuchy chłodnicze

Dzięki pierwszym czterem naczepom eTrailers mamy teraz okazję przetestować tę technologię w codziennych operacjach w sieci DACHSERmówi Tobias Ritter, Department Head Production and Network Processes w DACHSER Food Logistics. – Podczas transportu żywności łańcuch chłodniczy nie może zostać przerwany. Dlatego chłodzenie musi zawsze działać niezawodnie, a zakresy muszą być stabilne, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości dłuższych przestojów, np. podczas dostaw do magazynów komercyjnych lub w korkach.

W pełni naładowany akumulator umożliwia chłodzenie przyczepy przez około pięć do sześciu godzin, nawet bez dodatkowego zewnętrznego źródła zasilania lub osi generatora.

Obecnie w trzech oddziałach realizowane są różne warianty testowe, począwszy od wykorzystania naczepy eTrailer w transporcie wahadłowym i na trasach lokalnych, aż po trasy dalekobieżne, na przykład z Langenau do Hamburga.

Wraz z naszymi wieloletnimi partnerami w zakresie naczep Krone (producent pojazdów), Krone-Fleet (wypożyczalnia naczep) i Carrier Transicold (agregat chłodniczy), świadomie podejmujemy krok w kierunku testowania nowych technologii w codziennej eksploatacji. Robimy to z powodzeniem od wielu lat z naszymi agregatami holowniczymidodaje Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w DACHSER. – W przyszłości chcemy wdrożyć jeszcze więcej takich jednostek w naszych oddziałach, aby wspierać nasze cele w zakresie ochrony klimatu. Oprócz kwestii operacyjnych, przy zakupie i konserwacji tych naczep również czynniki ekonomiczne odgrywają znaczącą rolę, co szczegółowo zweryfikujemy w ramach operacji testowych.

źródło: informacja prasowa Dachser

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *