Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

FM Logistic i Grupa SEB: Kluczem do sukcesu jest dobra komunikacja

widok z powietrza na budynki
Załadować na ciężarówkę, przewieźć do punktu docelowego i rozładować. Wielu z nas transport i dystrybucję sprowadza jedynie do tych kilku prostych czynności. W rzeczywistości każda z nich obwarowana jest wieloma wymaganiami i trudnościami, które musi pokonać operator logistyczny. Gdy punktem docelowym jest sklep w centrum miasta, czy galeria handlowa - czynników, które trzeba wziąć pod uwagę jest cała lista. Dostosować do nich musi się operator logistyczny FM Logistic, który odpowiedzialny jest za dystrybucję produktów marek Tefal, Krups czy WMF z francuskiej Grupy SEB.

Grupa SEB to wiodący na świecie producent małego sprzętu AGD i profesjonalnych ekspresów do kawy. Produkty z portfolio grupy obecne są w 150 krajach na świecie, także w Polsce. W sumie z fabryk SEB wychodzą sprzęty i akcesoria aż 35 marek, w Polsce najpopularniejsze są jednak Tefal i Krups.

Od 2017 roku sprzedaż w kraju sukcesywnie rośnie. Polacy chętnie sięgają po nasze marki, dzięki czemu śmiało możemy nazwać się liderem w branży. Stawiamy na szeroką dostępność naszych produktów. Można je kupić w stacjonarnych sklepach, zarówno tych pod szyldem marki, jak i wielobranżowych, ale też online. Grupa jest też czołowym producentem profesjonalnych ekspresów do kawy, które cieszą się popularnością wśród restauracji, hoteli czy stacji benzynowychwyjaśnia Radosław Matuszewski, General Manager Poland & Baltics w Grupie SEB.

Wiodąca rola w branży to dla Grupy SEB jedynie siła napędowa do dalszego rozwoju. Jak zapowiadają jej przedstawiciele, SEB dąży do tego aby zajmować czołową pozycję już nie tylko w sprzedaży garnków i ekspresów, ale też odkurzaczy pionowych, frytkownic beztłuszczowych, czy mało popularnych jeszcze w Polsce elektrycznych szybkowarów.

Z zegarmistrzowską precyzją

Tak ogromna oferta produktowa oraz intensywny rozwój w połączeniu z wielokanałową siecią sprzedaży, wymagają wysokiej efektywności oraz szczególnego skupienia na procesach logistycznych. W tym aspekcie grupa SEB może liczyć na wsparcie FM Logistic. Dystrybucja do sklepów i galerii handlowych to wymagający proces, w którym liczy się przede wszystkim czas. Galerie handlowe czy nawet lokalne przepisy jasno określają bowiem, w jakich godzinach musi się odbyć dostawa.

Niekiedy okienko czasowe to zaledwie kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt minut. Między innymi z tych powodów szukaliśmy rzetelnego partnera logistycznego, który dysponuje odpowiednio rozbudowaną infrastrukturą i sprosta temu zadaniu. Dzięki cross-dockom FM Logistic towar, który przechowywany jest w naszym głównym magazynie w Sered na Słowacji, trafia do sklepów na czasmówi Sébastien Mauriange, Logistics Operations Director EE w Grupie SEB.

Wyzwanie zaakceptowane

Czas to nie jedyna kwestia, którą pod uwagę musi wziąć operator logistyczny. Niejednokrotnie bowiem sklepy czy galerie handlowe, znajdują się w centrach miast, do których dostępu nie mają samochody ciężarowe.

Poza tym: ograniczona liczba ramp, mała powierzchnia magazynowa w sklepie, niewielki personel i konieczność kontroli wagi pojedynczych palet, które pracownicy zwykle przeciągają za pomocą ręcznych wózków. Wszystko to sprawia, że dostawa towaru musi być precyzyjnie zaplanowana, a wszystkie jej elementy idealnie skoordynowane. Mamy świadomość, że jeśli zawiedziemy, sklep zostanie bez towaru, a to sytuacja niedopuszczalnadodaje Magdalena Wójcik, Senior Business Development Manager w FM Logistic CE.

Jak podkreślają przedstawiciele SEB i FM Logistic, kluczem do sukcesu jest komunikacja, a wszystko zaczyna się już w głównym magazynie.

Najważniejsza jest terminowość i realizacja załadunku zgodnie z planem. Każde opóźnienie transportu wpływa na pracę całego magazynu, ogranicza bowiem możliwości operacyjne, zarówno jeśli chodzi o przestrzeń, jak i zaangażowanie pracowników. Wszystko sprowadza się więc do dobrej komunikacji z realizatorem transportu i szybkiego reagowania na wszelkie zmianypodkreśla Branislav Hubinsky, Distribution Manager EE.

Tendencja wzrostowa

Elastyczność i responsywność, a także proaktywność to, jak się okazuje, najważniejsze w tej współpracy cechy operatora logistycznego.

Początek naszej współpracy nie był łatwy. Tak skomplikowane operacje wymagały dotarcia się i wyjaśniania wielu kwestii w czasie rzeczywistym. Liczyliśmy się jednak z tym, że podejmując nową kooperację, napotkamy różne trudności. To co najważniejsze, to fakt, że dzięki skutecznej komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej z każdym tygodniem optymalizowaliśmy i poprawialiśmy kolejne elementy i teraz jesteśmy zadowoleni z efektówmówi Magdalena Wójcik.

W samą porę, bowiem ostatnie miesiące roku to dla grupy SEB okres najintensywniejszej pracy. W sezonie, który rozpoczyna się w listopadzie, sprzedaż jest nawet trzykrotnie wyższa niż w pozostałym czasie. To ważne, szczególnie teraz, aby mieć partnera logistycznego z dużym doświadczeniem i know-how, który jednocześnie jest elastyczny i otwarty na współpracę na partnerskich warunkach.

źródło: informacja prasowa FM Logistic

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *