Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'PRAWO FINANSE KADRY':

Rozmowy o transporcie drogowym towarów między UE i Ukrainą

Wpływ umowy liberalizującej transport drogowy towarów między Unią Europejską i Ukrainą na cały unijny sektor transportu był tematem rozmowy wiceministra infrastruktury Pawła Gancarza z dyrektor Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE) w Komisji Europejskiej Magdą Kopczyńską.

Obowiązująca od czerwca 2022 r. umowa przewiduje, m.in. czasowe zwolnienie od konieczności posiadania zezwoleń na międzynarodowy transport drogowy przewozów dwustronnych i tranzytowych, wykonywanych przez przewoźników ukraińskich na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej.

W trakcie wideokonferencji, która odbyła się 1 lutego, wiceminister P. Gancarz omówił skutki funkcjonowania umowy, która doprowadziła do nierównej konkurencji i znacznego zaburzenia równowagi na rynku przewozów drogowych, powodując niekontrolowane straty polskich przewoźników. Omówiono także przekazane przez polski rząd propozycje rozwiązań, uwzględniające szereg postulatów protestujących polskich przewoźników, które chroniłyby rynek transportowy państw członkowskich UE, a jednocześnie umożliwiałyby dalsze udzielanie pomocy Ukrainie.

Zasadne jest takie dostosowanie umowy, które z jednej strony pozwoli na zabezpieczenie interesów przewoźników UE i przywrócenie równowagi na rynku, z drugiej zaś zapewni stabilne wykonywanie przewozów kluczowych ładunków, przyczyniając się do dalszego wsparcia Ukrainyzaznaczył wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz.

Przed wejściem w życie umowy polscy przewoźnicy realizowali około 40 proc. przewozów towarowych z Ukrainą, obecnie wykonują ich około 10 proc. Pozostałe przewozy realizują przewoźnicy ukraińscy.

źródło: informacja prasowa Ministerstwa Infrastruktury

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *