Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Coraz więcej kobiet w branży TSL

kobieta pracująca w firmie Geis
fot. Geis
Kobiety stanowią obecnie około 20 proc. wszystkich pracowników w sektorze transportowym w Polsce i coraz częściej interesują się pracą w branży logistycznej. Przewiduje się, że w obliczu zachodzących zmian i ewoluujących potrzeb klientów, ich liczba będzie z każdym rokiem rosła, a różnorodność płciowa stanie się jeszcze bardziej istotna w rozwoju branż.

Choć łańcuch dostaw może wydawać się zdominowany przez mężczyzn, to tendencje ostatnich lat wyraźnie wskazują na rosnącą rolę kobiet, które stanowią obecnie 41 proc. specjalistów w tej dziedzinie na całym świecie. W Polsce, w sektorze transportu, co piąty pracownik to kobieta.

Zmiana postrzegania tych branż, ich rozwój, a także rosnąca różnorodność stanowisk, to jedynie część czynników napędzających ten trend. Kobiety, które pracują w logistyce, znajdują tu elastyczne formy zatrudnienia, co pozwala im łatwiej godzić obowiązki zawodowe z życiem prywatnym. Ponadto branża oferuje wiele możliwości rozwoju i zdobycia nowych umiejętności.

Większa liczba kobiet w logistyce może być odpowiedzią na niedobór rąk do pracy oraz trudności w rekrutacji nowych pracowników, z którymi branża boryka się od lat. Według danych PwC, deficyt pracowników wynosił nawet 100 tysięcy etatów. Tę kwestię częściowo kompensowali obywatele Ukrainy, jednak od wybuchu wojny Polskę opuściło 33 tysiące kierowców z tego kraju. Braki kadrowe nie dotyczą tylko nas. Przykładem tego jest sytuacja z Wielkiej Brytanii, gdzie niedobór zawodowych kierowców spowodował braki w zaopatrzeniu w produkty pierwszej potrzeby na kilka tygodni. Wszystkie te aspekty przyczyniają się do tego, że z każdym kolejnym rokiem kobiet w sektorze transportowo-logistycznym przybywa, wnosząc swoje umiejętności zarówno do pracy biurowej, jak i operacyjnej.

Dlaczego różnorodność płci w logistyce jest ważna?

Firmy, które aktywnie dążą do stworzenia zróżnicowanych pod względem płciowym zespołów, osiągają znacznie lepsze wyniki finansowe. Tam, gdzie udział kobiet na stanowiskach kierowniczych jest wyższy, przedsiębiorstwa notują średnio o 35 proc. wyższy zwrot z kapitału oraz o 34 proc. wyższy zwrot dla akcjonariuszy. Dodatkowo, spółki, w których co najmniej trzy kobiety zasiadają w zarządach, doświadczają aż o 66 proc. wyższego zwrotu z zainwestowanego kapitału, o 42 proc. wyższego zwrotu ze sprzedaży oraz o 53 proc. wyższego zwrotu z kapitału. Firmy wskazują, że taka dywersyfikacja w zarządach może prowadzić do większej niezależności, innowacji oraz skutecznego zarządzania, co w efekcie pozwala na maksymalizację wydajności biznesów.

Różnorodność płci w transporcie i logistyce ma istotny wpływ na to, że branża staje się bardziej przyjazna dla klientów. Ponieważ kobiety stanowią ponad 50 proc. populacji i podejmują nawet do 85 proc. wszystkich decyzji konsumenckich, mogą wykazać się większym zrozumieniem i zaspokajaniem potrzeb klientów.

Większa różnorodność w miejscu pracy pozwala firmom sprawniej rozwiązywać problemy. Według badań opublikowanych przez Harvard Business Review, zróżnicowane zespoły mają zdolność do szybszego i bardziej skutecznego rozwiązywania problemów. Różnice w chemii mózgu między kobietami a mężczyznami sprawiają, że poszczególni pracownicy mają różne perspektywy i doświadczenia, co umożliwia im proponowanie różnorodnych rozwiązań.

Aktualnie mężczyźni stanowią zdecydowaną większość pracowników w branży logistycznej. Niektóre aspekty pracy, jak załadunek, rozładunek ciężkiego towaru, czy obsługa maszyn, wymagają ich siły fizycznej i wytrzymałości. Jednak optymalnym rozwiązaniem dla firm jest osiągnięcie różnorodności, która wykorzystuje mocne strony obu płci i tym samym przyczynia się do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *