Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Geopost, właściciel DPD, wzmacnia usługi dostaw poza domem (OOH)

fot. DPD Polska
Jak podkreślono w najnowszej edycji Geopost E-shopper barometer, konsumenci coraz częściej wybierają dostawy poza domem ze względu na elastyczność i przystępną cenę. 51% regularnych e-konsumentów zwykle korzysta z więcej niż jednego miejsca dostawy, podczas gdy 44% preferuje opcje dostawy poza domem (w porównaniu do 39% w 2022 r.); dostawy do punktów i automatów paczkowych odnotowały stały wzrost i obecnie stanowią odpowiednio 24% i 23% zwykłych miejsc dostawy, co stanowi wzrost o 4 i 3 punkty procentowe w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Jednocześnie zapotrzebowanie nadawców na rozwiązania out of home gwałtownie rośnie, za pośrednictwem tradycyjnych rynków internetowych lub innych segmentów rynku, takich jak C2C i przepływy zwrotów.

Biorąc pod uwagę, że prawie 3 na 4 Europejczyków regularnie dokonuje zakupów online między sobą, w nadchodzących latach można spodziewać się wzrostu dostaw C2C, co wzmacnia konieczność posiadania solidnych możliwości w zakresie dostaw poza domem.

Geopost i jego marki handlowe DPD, Chronopost, BRT, SEUR i Speedy znacznie wzmocniły swoją obecność na tym szybko rozwijającym się rynku w ciągu ostatnich kilku lat, opierając się na sieci operacyjnej Geopost: Pickup. Przy 25% wzroście liczby paczek dostarczanych poza domem w 2023 r. w porównaniu z 2022 r., Geopost wykazał się dużą aktywnością w tej dziedzinie. Liczby te były w szczególności napędzane przez międzynarodowe przepływy od nadawców eksportujących: w 2023 r. transgraniczne dostawy Geopost poza domem wzrosły o 43% w porównaniu z 2022 r., a trend ten utrzymuje się również w I kwartale 2024 r., przy dalszym 75% wzroście tych wolumenów.

Jedna z najgęstszych sieci z 110 000 punktami Pickup w całej Europie

Dostawa poza domem jest kluczowym filarem strategicznej mapy drogowej Geopost „Together & Beyond” ogłoszonej w 2021 roku.

Kładąc nacisk na klienta w centrum swojej działalności, Geopost oferuje zarówno dostawy do domu, jak i poza domem w całej Europie, aby zaspokoić wszystkie rodzaje potrzeb wyrażanych przez konsumentów. Jeśli chodzi o dostawy poza domem, Geopost wykorzystuje swoją wiedzę rynkową, aby określić właściwą kombinację punktów i automatów paczkowych w oparciu o lokalne preferencje kulturowe i uwarunkowania miejskie i poza miastami. Umożliwia to firmie, za pośrednictwem różnych spółek zależnych w całej Europie, zapewnienie swoim klientom szerokiego wachlarza rozwiązań, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom: niezależnie od tego, czy paczka ma zostać dostarczona do automatu paczkowego, punktu, do sąsiada, czy nawet do pracy.

Na koniec kwietnia 2024 r. sieć Geopost obejmuje 110 000 punktów Pickup w Europie, co stanowi jedną z najgęstszych i najbardziej rozbudowanych sieci out of home na rynku. W wielu krajach europejskich Geopost jest jednym z największych graczy na rynku out of home, w tym w Polsce (27 000 punktów Pickup), Francji (19 000 punktów Pickup), Hiszpanii (6 000 punktów), Włoszech (8 800 punktów wraz z Fermopoint) Niemczech (8 000 punktów Pickup), Wielkiej Brytanii (11 000 punktów Pickup) i Skandynawii (11 000 punktów, dzięki strategicznemu partnerstwu Geopost z grupą PostNord). Ponieważ liczba automatów paczkowych szybko rośnie również w Europie, Geopost przyspiesza swoją strategię i oferuje obecnie prawie 23 000 automatów paczkowych (o 11 000 więcej niż na koniec 2022 r.). Udział automatów paczkowych będzie nadal rósł w nadchodzących latach.

W 2023 r. 14% regularnych klientów e-sklepów zwróciło zamawiane produkty. Aby ułatwić ten proces, zmniejszyć bariery dla zakupów online i zwiększyć satysfakcję konsumentów, Geopost opracował etykietę bez papieru: za pomocą kodu QR lub PIN na telefonie komórkowym konsumenci mogą nadać paczkę w najbliższym automacie paczkowych lub punkcie , bez konieczności wcześniejszego drukowania etykiety w domu. Opcja ta jest już dostępna w 14 spółkach zależnych Geopost i powinna być stopniowo wdrażana w całej sieci w 2024 i 2025 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *