Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Zmiana tachografów w pojazdach używanych Truck Care

fot. Freepik.com
Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku. Od początku przyszłego roku przewidziane są wysokie kary finansowe za jazdę ze starym tachografem, nawet 10 tys. zł dla firmy transportowej.

Wymiana dotychczasowych urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji G2V2 dotyczy pojazdów wykorzystywanych do przewozów międzynarodowych na terenie Unii Europejskiej. Do 1 czerwca 2026 r. wszystkie samochody o dopuszczalnej masie całkowitej 2,5 tony wykorzystywane do transportów międzynarodowych również będą musiały posiadać inteligentne tachografy drugiej generacji. Inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) pozwolą na bardziej precyzyjne rejestrowanie czasu pracy kierowcy, zapis załadunków i rozładunków oraz automatyczną rejestrację przekroczeń granic. Nowością jest również system lokalizacyjny z wbudowaną anteną DSRC czy możliwość łączenia się poprzez Bluetooth.

Obowiązkowa wymiana może okazać się jednak kłopotliwa ze względu na konieczność zainwestowania w nią czasu, który dla przewoźnika oznacza utracone korzyści i możliwości zarobku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *