Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

S7 Miechów – Szczepanowice oddana do ruchu

fot. MI
Kierowcy mogą już korzystać z ponad 5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami w województwie małopolskim. Oddany do ruchu 26 sierpnia 2024 r. fragment połączył funkcjonujące odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu kierowcy podróżujący z Krakowa do Warszawy mają do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej od Widomej aż do stolicy.

Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych arterii w Polsce i jednocześnie jedna z najbardziej oczekiwanych dróg w kraju. Nowa S7 to taka „super siódemka” – bezpieczna i komfortowa trasa, która zbliży do siebie poprzednią i obecną stolicę Polskipowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Minister zapowiedział także otwarcie kolejnej ważnej drogi na południu kraju.

Mam też dobrą wiadomość dla kierowców podróżujących tą trasą w góry – w najbliższych dniach do ruchu zostanie oddana wygodna, dwujezdniowa trasa od Rdzawki do Nowego Targu. Nowa trasa jest niemal w całości poprowadzona nowym śladem, na zachód od starej zakopianki. Liczę, że ułatwi powroty z wakacjidodał Dariusz Klimczak.

Wartość umowy na realizację udostępnionego kierowcom odcinka S7 to 197 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej na kwotę 118,3 mln zł (z programu FEnIKS). Podpisanie umowy o dofinansowanie jest planowane na przełomie III i IV kwartału br.

Droga ekspresowa S7 Miechów – Szczepanowice została poprowadzona nowym śladem, na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. W ramach inwestycji powstało pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne i przejścia dla zwierząt. Żeby zrealizować tę drogę, biegnącą przez tereny Wyżyny Miechowskiej, wykonawcy (konsorcjum Fabe Polska i Sp Sine Midas Stroy) musieli wykopać prawie 600 tysięcy m3 ziemi.

Pełna trasa pomiędzy starą i nową stolicą kraju jest coraz bliżej ukończenia. Jeszcze w tym roku do ruchu zostanie oddany 13 km pozamiejski fragment odcinka Widoma – Kraków Nowa Huta, a ostatni, miejski odcinek o długości 5 km w połowie 2026 r. Wtedy też powstanie ekspresowe połączenie drogowe pomiędzy Krakowem i Warszawą.

Droga ekspresowa S7 połączy trzy główne ośrodki miejskie kraju: Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Docelowo będzie miała ok. 750 km długości i będzie jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Trasa ma istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej.

W budowie pozostają jeszcze odcinki S7 na północ od Warszawy (Płońsk – Kiełpin) i na północ od Krakowa (Widoma – Nowa Huta). GDDKiA prowadzi przygotowania do podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla odcinka Warszawa – Kiełpin, a dla trasy Kraków – Myślenice opracowuje możliwe warianty przebiegu drogi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *