Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Większe bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych

fot. PKP PLK
Wyższy poziom bezpieczeństwa na styku torów z drogami zapewnią nowe urządzenia na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie wielkopolskim, lubuskim, mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Prace zrealizowane będą w ramach projektu o wartości ponad 190 mln zł i finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Dlatego konsekwentnie wykorzystujemy środki unijne i krajowe, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe. Ogłosiliśmy przetarg na pierwszy etap zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – Etap VII” – pisze PKP PLK w komunikacie.

W ramach inwestycji dotychczasowe, wyeksploatowane urządzenia przejazdowe zostaną zastąpione zabezpieczeniami nowej generacji. Zwiększy to poziom bezpieczeństwa i zapewni możliwość sprawnego pokonania torów. Zminimalizowane zostanie ryzyko wystąpienia ewentualnych usterek, co korzystnie wpłynie na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych – pasażerów pociągów, kierowców, rowerzystów i pieszych.

W woj. kujawsko-pomorskim na 13 przejazdach w miejscowościach: Piotrków Kujawski, Nowa Wieś Wielka, Dąbrowa, Osłowo, Jeżewo (linia 131 Chorzów Batory- Tczew) oraz Grudziądz zostaną wymienione samoczynne systemy przejazdowe na urządzenia nowej generacji. Prace obejmują również przejazdy kolejowo-drogowe w miejscowościach: Wielowieś i Gniewkowo w powiecie inowrocławskim, oraz Rutkowicach, Włocławku, Anielinach (linia 18 Kutno-Piła Główna).

W woj. łódzkim na 10 przejazdach kolejowo-drogowych, w tym m.in. w Borowej, Różycy i Koluszkach (linia 17 Łódź Fabryczna – Koluszki), w Łodzi na ul. Modrzewiowej, Tuszyńskiej i Rokicińskiej oraz w Pabianicach i w Zduńskiej Woli (linia 14 Łódź Kaliska – Tuplice) wymienione zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa zarówno uczestników ruchu kolejowego, jak i drogowego.

W woj. lubuskim PKP PLK zmodernizuje 7 skrzyżowań torów z drogami. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa systemy przejazdowe zostaną wymienione m.in. na przejazdach kolejowo-drogowych w Żarach (ul. Wojska Polskiego, Akacjowa i Moniuszki), w Słubicach, Nowej Soli (ul. 1 maja ) oraz Szprotawie (ul. Rolna i Przejazdowa). Zastąpienie urządzeń systemami nowej generacji podniesie standardy bezpieczeństwa na tych ważnych trasach kolejowych.

W woj. wielkopolskim dodatkowe zabezpieczenia pojawią się łącznie na 7 przejazdach. W sygnalizację świetlno-dźwiękową i półrogatki wyposażone zostaną przejazdy m.in. w Rakoniewicach na ul. Nowotomyskiej (linia 357 Powodowo – Luboń k. Poznania), w Krotoszynie na ul. Koźmińskiej oraz w Pile na ul. Kossaka, Bydgoskiej i Wawelskiej.

W woj. mazowieckim 5 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Gostyninie, Legardzie (linia 33 Kutno – Brodnica) oraz w Płocku na ul. Wyszogrodzkiej, Bielskiej i Sierpeckiej, zyska nowe zabezpieczenia w postaci nowoczesnej sygnalizacji dźwiękowej i świetlnej, sterowanej przez zaawansowane systemy elektroniczne. Poprawi się poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami w regionie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *