Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Adampol SA: niemal 624 tys. samochodów dostarczonych w 2024 [ZDJĘCIA]

fot. Adampol
Transport pojazdów gotowych, tzw. FVL (Finished Vehicle Logistics) to istotna część rynku światowej logistyki. Jest to też najważniejsza cześć działalności biznesowej firmy Adampol SA. Spółka z Podlasia jest jednym z liderów europejskiego rynku FVL od lat dostarczając gotowe pojazdy w najdalsze zakątki Starego Kontynentu. W trudnym dla branży 2024 roku, który przyniósł m.in. zawirowania geopolityczne, problem z dostępnością podzespołów, spadek sprzedaży aut czy wytyczne tzw. Zielonego Ładu, Adampol przewiózł prawie 624 tys. pojazdów.

Dokładniej rzecz ujmując – w ubiegłym roku firma dostarczyła łącznie 623.916 samochodów, co umożliwiła imponująca flota licząca 8871 ciężarówek, z których około 2000 było w trasie było w trasie w każdym tygodniu zeszłego roku. Łącznie pojazdy firmy Adampol SA i jej partnerów przejechały w 2024 r. ponad 94 mln km, co stanowi prawie ⅔ drogi dzielącej Ziemię od Słońca.

To, jaki będzie 2025 rok: w którą stronę pójdzie realizacja założeń zielonego ładu i czy zobaczymy odbicie popytu na auta – to dopiero się okaże. W Europie rośnie zainteresowanie z napędami alternatywnymi, a stopniowo spada sprzedaż aut z silnikiem diesla, co jest efektem mocnego nacisku gospodarki UE na rozwiązania proekologiczne. Jednak niezależnie od tego, czym napędzane będą samochody w perspektywie najbliższych lat, to ich sprawny przewóz jest wyzwaniem i szansą dla branży FVL – pisze firma Adampol SA w swoim komunikacie prasowym.

Wg raportu ECG – The Association of European Vehicle Logistics, organizacji zrzeszającej europejskie firmy z branży FVL, całkowita sprzedaż nowych samochodów w Europie Centralnej i Zachodniej wyniosła w 2024 roku 15 milionów sztuk i ma pozostać na podobnym poziomie w 2025 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *