Dokładniej rzecz ujmując – w ubiegłym roku firma dostarczyła łącznie 623.916 samochodów, co umożliwiła imponująca flota licząca 8871 ciężarówek, z których około 2000 było w trasie było w trasie w każdym tygodniu zeszłego roku. Łącznie pojazdy firmy Adampol SA i jej partnerów przejechały w 2024 r. ponad 94 mln km, co stanowi prawie ⅔ drogi dzielącej Ziemię od Słońca.
To, jaki będzie 2025 rok: w którą stronę pójdzie realizacja założeń zielonego ładu i czy zobaczymy odbicie popytu na auta – to dopiero się okaże. W Europie rośnie zainteresowanie z napędami alternatywnymi, a stopniowo spada sprzedaż aut z silnikiem diesla, co jest efektem mocnego nacisku gospodarki UE na rozwiązania proekologiczne. Jednak niezależnie od tego, czym napędzane będą samochody w perspektywie najbliższych lat, to ich sprawny przewóz jest wyzwaniem i szansą dla branży FVL – pisze firma Adampol SA w swoim komunikacie prasowym.
Wg raportu ECG – The Association of European Vehicle Logistics, organizacji zrzeszającej europejskie firmy z branży FVL, całkowita sprzedaż nowych samochodów w Europie Centralnej i Zachodniej wyniosła w 2024 roku 15 milionów sztuk i ma pozostać na podobnym poziomie w 2025 roku.



źródło: Adampol SA, informacja własna Lorry.pl