Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Czy istnieją czynniki sukcesu w branży TSL?

fot. Freepik
Firmy logistyczne muszą szybko reagować, aby utrzymać konkurencyjność i sprostać rosnącym oczekiwaniom. Jedną z kluczowych decyzji, która może pomóc przezwyciężyć te trudności jest wybór odpowiedniej strategii działania. Który model najlepiej sprawdzi się w obliczu tych wyzwań? Strategia specjalizacji w branży TSL polega na skoncentrowaniu się na wąskim zakresie działań, dostosowanych do specyficznych potrzeb określonego sektora, na przykład logistyki dla branży automotive czy FCMG.

Takie podejście pozwala osiągnąć wysokiej jakości usługi, dzięki skierowaniu uwagi na węższy obszar działalności, co z kolei przyciąga wymagających odbiorców. Sprawdzi się w przypadku firm, które chcą osiągnąć wysoką rentowność w określonej niszy i uniknąć silnej konkurencji.

Taka strategia pozwala nie tylko skuteczniej docierać do właściwych klientów, ale także gwarantuje najwyższą jakość obsługi oraz efektywne, dopasowane rozwiązania. Kluczowe jest, aby zakres świadczonych usług wynikał z dogłębnej analizy dostępnych zasobów, możliwości operacyjnych oraz długoterminowych celów biznesowych. Klienci wybierają Grupę Geis, ponieważ jest partnerem logistycznym oferującym kompleksowe i wyspecjalizowane rozwiązania dostosowane pod danego klienta. Sprzyja to długoterminowej współpracy, co nas bardzo cieszymówi Leszek Zarzecki, Dyrektor FTL Geis PL.

Model „full service” oferuje kompleksowe usługi, obejmujące transport, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw oraz obsługę zwrotów. Dzięki temu firmy logistyczne mogą cieszyć się dużą elastycznością, dostosowując ofertę do zróżnicowanych potrzeb klientów na każdym etapie łańcucha dostaw. Dodatkowo, ta strategia cechuje się wysoką skalowalnością, umożliwiając obsługę zarówno małych, jak i dużych firm z różnych sektorów gospodarki.

Model full-service w logistyce zwiększa zasięg działania i podnosi jakość obsługi klienta. Jednak utrzymanie rozbudowanej organizacji oraz zespołu specjalistów wiąże się z wysokimi kosztami. W czasach niepewności gospodarczej nieregularna sprzedaż może dodatkowo zwiększać koszty operacyjne i hamować rozwój biznesu – uzupełnia ekspert z Geis PL.

Wybór optymalnej strategii logistycznej powinien opierać się na szczegółowej analizie kilku kluczowych czynników, np. profilu klientów, czy analizie rynku. W wielu przypadkach optymalnym rozwiązaniem może być jednak model hybrydowy, który łączy szeroki wachlarz usług z wyspecjalizowanymi rozwiązaniami dla kluczowych branż, pozwalając sprawnie reagować na zmieniające się potrzeby rynku.

Strategia Grupy Geis opiera się na hybrydowym podejściu, łączącym kompleksową obsługę logistyczną dla szerokiego grona klientów, przy jednoczesnym dostosowaniu oferty do specyficznych potrzeb poszczególnych branż. Nasza pasja do logistyki pozwala nam na indywidualne podejście, czego przykładem są rozwiązania dla sektora branży budowlanej, retail, czy DIY. Dzięki temu możemy obsługiwać firmy zajmujące się sprzedażą specjalistycznych produktów – np. sprzętu budowlanego, dóbr remonotowo-dekoracyjnych czy akcesoriów kreatywnych – oferując kompleksowe usługi – m.in. dla parków handlowych – obejmujące magazynowanie, transport oraz dostawy just-in-time do punktów sprzedaży. Dzięki naszym elastycznym i dopasowanym usługom dynamicznie rozwijamy współpracę na rynku niemieckim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – dodaje Leszek Zarzecki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *