Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Dachser podsumowuje 2023 rok

ciężarówka Dachser
fot. Dachser
Po „boomie” gospodarczym w logistyce wynikającym z pandemii koronawirusa i ogólnoświatowych zakłóceń w łańcuchach dostaw, w 2023 r. branża powróciła do normalności. Dachser był wśród firm, których rok finansowy charakteryzował się słabym popytem na usługi logistyczne wobec znacznej nadwyżki mocy produkcyjnych i gwałtownego spadku stawek frachtu lotniczego i morskiego.

W rezultacie przychody Grupy spadły do około 7,1 mld euro, czyli o 12,5% mniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Wolumen przewiezionych ładunków w transporcie spadł o 4,6% do około 77,4 miliona przesyłek, podczas gdy tonaż zmniejszył się o 6,5% do około 40,0 milionów ton.

W porównaniu z rokiem 2019, ostatnim przed kryzysem, obroty w 2023 r. były o ponad 25 procent wyższe. W tym czasie Dachser odnotował obroty w wysokości około 5,7 miliarda euro.

Znacząca ekspansja globalnej sieci

W 2023 r. firma dokonała strategicznych przejęć i utworzyła nowe spółki joint venture w Holandii (Müller Fresh Food Logistics), Australii i Nowej Zelandii (ACA International), Japonii (50% joint venture Dachser Japan), Włoszech (80% joint venture Dachser & Fercam Italia), RPA (przejęcie 100% udziałów Dachser South Africa) i Szwecji (Frigoscandia). Spośród nich tylko przejęcia w Holandii i Oceanii w pierwszej połowie roku są uwzględnione w danych dotyczących przychodów w 2023 roku.

W 2023 roku Dachser zainwestował ponad 244 mln EUR, a w 2024 roku planuje zwiększyć tę kwotę do ponad 500 mln EUR.

Rozwój działalności w szczegółach

Obszar logistyki drogowej DACHSER Road Logistics – który obejmuje transport i magazynowanie towarów przemysłowych i konsumpcyjnych („European Logistics”) oraz żywności („Food Logistics”) – zwiększył swoje przychody o 1,8% do 5,8 mld EUR w 2023 roku. Dla porównania, liczba przesyłek spadła o 4,7%, a przewieziony tonaż o 6,5%.

Linia biznesowa European Logistics wygenerowała przychody w wysokości 4,4 mld EUR, mniej więcej na równi z rekordowym rokiem 2022. We wszystkich europejskich jednostkach biznesowych panowała dobra koniunktura, a na czele znalazła się Iberia ze wzrostem przychodów o ponad 2 procent. Liczba przesyłek i tonaż ogólnie spadły ze względu na słabą gospodarkę Niemiec, co miało również negatywny wpływ na ściśle ze sobą powiązane kraje w regionie Europy Północno-Środkowej.

Linia biznesowa Food Logistics również miała udany rok finansowy w 2023 r., odnotowując 9,7-procentowy wzrost przychodów do poziomu 1,4 mld EUR. Ten skok przychodów wynikał z pozytywnego rozwoju biznesu w oddziałach w Niemczech, a także ze wzrostu związanego z nieorganicznym przejęciem Müller Fresh Food Logistics w Holandii i zakupem pozostałych udziałów w Dachser Hungary. Łącznie DACHSER Food Logistics przetransportował 10,9 miliona przesyłek, nieco więcej niż w poprzednim roku, podczas gdy tonaż spadł o 3,8%.

W obszarze biznesowym Air & Sea Logistics połączenie słabego popytu i znacznie większej przepustowości w transporcie lotniczym i morskim wywarło ogromny wpływ. Gwałtownie spadające stawki frachtowe były odpowiedzialne za zmniejszenie przychodów o 46,3% – w porównaniu do 2022 r. – do 1,3 mld EUR. Liczba przesyłek wzrosła o 2,4%, podczas gdy tonaż spadł o 7,9%.

Logistyka kontraktowa – połączenie transportu, magazynowania i usług o wartości dodanej dostosowanych do potrzeb klienta – w 2023 roku również przeszła ekspansję na dużą skalę. Dachser zainwestował w dodatkową zdolność magazynową w ciągu roku i zwiększył liczbę miejsc paletowych do prawie 400 000. Operator logistyczny oferuje obecnie łącznie ponad 3 miliony miejsc paletowych w 164 lokalizacjach magazynowych na pięciu kontynentach.

W 2023 r. liczba pracowników Dachser wzrosła o ponad 1 100 osób do około 34 000. Wynika to z ekspansji zespołów sprzedaży i IT, a także przejęć Müller Fresh Food Logistics i ACA International.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *