Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DACHSER wprowadza do eksploatacji 12 ciężarówek MAN eTGX

fot. Dachser
DACHSER wprowadził do eksploatacji dwanaście w pełni elektrycznych ciężarówek MAN eTGX. Dzięki specjalnej konstrukcji ultraniskopodłogowych ciągników siodłowych operator logistyczny może rozszerzyć flotę e-ciężarówek o pojazdy dostosowane do transportu wielkogabarytowego z naczepami typu mega.

Przyczepy te oferują dodatkowe 20 centymetrów wysokości wewnętrznej, ponieważ przestrzeń ładunkowa znajduje się tuż poniżej 100 cm nad powierzchnią drogi. Dzięki temu dostępna przestrzeń ładunkowa wzrasta o 8 m3, przy zachowaniu standardowej długości i szerokości oraz całkowitej wysokości poniżej niemieckiego limitu 4 metrów. Przy dwupokładowym załadunku naczepa mega mieści 67 europalet.

Dla DACHSER jest to kolejny krok w kierunku uczynienia e-ciężarówek w pełni odpowiednimi do transportu dalekobieżnego – mówi Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER, który odebrał nowe pojazdy od dr. Frederika Zohma, członka zarządu MAN Truck & Bus ds. badań i rozwoju. – Od 2021 roku w naszej europejskiej sieci drobnicowej wykorzystujemy wyłącznie naczepy o większej wysokości wewnętrznej, ponieważ są one bardziej ekonomiczne i efektywne pod względem zużycia zasobów niż standardowe rozwiązania na długich trasach. Możliwość holowania ich w pełni elektrycznie dzięki MAN eTGX znacząco przyczynia się do rozwoju zrównoważonej logistyki.

Dwanaście ultraniskopodłogowych ciągników siodłowych eTGX trafiło do kierowców bezpośrednio z zakładu MAN Truck & Bus w Monachium i zostało rozlokowanych w całych Niemczech. Ponadto firma Müller Fresh Food Logistics w Holandii korzysta z eTGX od grudnia 2024 roku, po przejęciu tej firmy przez DACHSER w 2023 roku.

Obserwujemy, że przejście na bezemisyjne układy napędowe w logistyce staje się rzeczywistością, gdy duże firmy, takie jak DACHSER, modernizują swoje floty – powiedział dr Zohm podczas oficjalnego przekazania pojazdów. – Elektryczna ciężarówka MAN została zaprojektowana z modułową koncepcją akumulatorów, umożliwiając dostosowanie do różnych zastosowań transportowych. Dzięki temu nasi klienci nie muszą rezygnować z wydajności w porównaniu do konwencjonalnych ciężarówek. MAN eTGX jako ciągnik siodłowy o ultraniskiej podłodze oferuje maksymalną pojemność akumulatora, co pozwala na zasięg około 500 kilometrów.

DACHSER systematycznie wdraża e-ciężarówki

Realizując strategię ochrony klimatu i koncentrując się na wydajności, innowacyjności oraz odpowiedzialności, DACHSER rozwija zrównoważoną logistykę we współpracy z klientami i partnerami. Wdrożenie akumulatorowo-elektrycznych pojazdów rozpoczęło się w 2015 roku od dostaw do centrów miast przy zerowej emisji lokalnej. Firma posiada trzy centra e-mobilności w Niemczech, gdzie testuje bezemisyjne ciężarówki w logistyce drobnicowej oraz bada interakcje między systemami fotowoltaicznymi, magazynowaniem baterii, inteligentnym ładowaniem i infrastrukturą ładowania.

Obecnie, z dwunastoma nowymi MAN eTGX, operator logistyczny posiada już ponad 120 e-ciężarówek w swojej europejskiej flocie transportu krótko- i długodystansowego.

Od 2021 roku stosujemy w naszej sieci wyłącznie naczepy o większej wysokości wewnętrznej, które są bardziej ekonomiczne i zasobooszczędne. Możliwość ich holowania przez elektryczne MAN eTGX to kolejny krok ku zrównoważonej logistycemówi Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *