Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DAF Trucks: pierwsze w pełni elektryczne pojazdy ciężarowe

fot. DAF
DAF Trucks przygotowuje się do seryjnej produkcji nowej gamy w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych. Pierwsze zeroemisyjne egzemplarze już rozpoczęły pracę u kilku przewoźników w Holandii. Dealerzy DAF już teraz oferują - poza samymi pojazdami - również infrastrukturę ładowania i specjalne szkolenia dla kierowców ciężarówek na prąd.

Pojazdy nowej generacji DAF Electric opierają się na modelach XD i XF. Warianty „z wtyczką” wyposażone są w silniki elektryczne o mocy do 350 kW (480 KM), a szeroka gama akumulatorów (od 2 do 5 pakietów) zapewnia możliwość optymalnego doboru konfiguracji, a także zerową emisję spalin na dystansie nawet do 500 kilometrów. Elektryczne pojazdy ciężarowe DAF zasilane są przez akumulatory LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) o wysokiej gęstości. To technologia bardzo korzystna pod względem bezpieczeństwa termicznego, żywotności i liczby cykli ładowania.

Wydajność na drodze

Firma DAF prowadzi szeroko zakrojone testy modeli XD i XF Electric nowej generacji, we współpracy z wiodącymi przewoźnikami, którzy wprowadzają pierwsze egzemplarze na drogi. Ich reakcje są bardzo entuzjastyczne. – DAF XD Electric jest w stanie przejechać niemal 500 kilometrów na pełnych akumulatorach – mówi Gerlof Oegema z firmy Oegema Transport – Po kolejnym ładowaniu moglibyśmy pokonywać tysiąc kilometrów dziennie, co stwarza ciekawe możliwości dla transportu na długich dystansach – dodaje.

Nadal mierzymy się z pewnymi wyzwaniami związanymi z infrastrukturą punktów ładowania w naszej siedzibie, co nie zmienia faktu, że XF Electric spełnia wszystkie nasze oczekiwania – ocenia Ewout van Wijk, dyrektor generalny E. van Wijk Logistics – Kierowcy również są pod dużym wrażeniem elastyczności tego pojazdu, ciszy i komfortu, jakie zapewnia kabina, oraz łatwości prowadzenia. Podczas ruszania od razu mamy do dyspozycji wysoką wartość momentu obrotowego – podkreśla.

Firma Cornelissen Transport w Nijmegen otrzymała już pojazdy DAF XD i XF Electric, które wykorzystuje głównie do dostaw do supermarketów. – Te samochody doskonale odpowiadają naszym ambicjom przejścia na transport o zerowej emisji spalin – mówi Peter Leegstraten, kierownik ds. zakupów i innowacji w Cornelissen Transport. – Koncepcja stojąca za tymi modelami DAF jest idealna dla obszarów miejskich. Duża przednia szyba, nisko umieszczone krawędzie dolne szyb, dodatkowe okno krawężnikowe po stronie pasażera, kamery cyfrowe zapewniające doskonałą bezpośrednią widoczność oraz elektryczny układ napędowy stanowią dla nas idealne połączenie – podsumowuje Leegstraten.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *