Biodiesel B100, znany również jako FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych, ang. Fatty Acid Methyl Esters) lub RME (estry metylowe kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego, ang. Rapeseed Methyl Esters), jest paliwem wytwarzanym w całości z odnawialnych olejów i tłuszczów roślinnych. B100 redukuje emisje CO2 od źródła do koła nawet o 90% w porównaniu z olejem napędowym z paliw kopalnych, co sprawia, że jest on podobny do HVO (hydrorafinowanego oleju roślinnego, ang. Hydrotreated Vegetable Oil).
Aby osiągnąć najniższą możliwą emisję CO2, kompatybilny z B100 silnik MX-13 (355 kW/480 KM) jest wyposażony w specjalnie zaprojektowane oprogramowanie, które uwzględnia takie czynniki, jak niższa wartość opałowa biodiesla.
Ślad ekologiczny
Dzięki wprowadzeniu silnika MX-13 dla biodiesla oferujemy kolejną alternatywę dla przewoźników, którzy są zaangażowani w zrównoważony transport. Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF z silnikiem spalinowym są kompatybilne z HVO, ale B100 jest łatwiej dostępny w niektórych regionach – mówi Jeroen van den Oetelaar, główny inżynier DAF Trucks. – Dzięki opcji B100 oferujemy przewoźnikom inny sposób – oprócz HVO i naszych elektrycznych układów napędowych – na zmniejszenie ich śladu ekologicznego bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności pojazdu.
źródło: DAF