Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Pierwszy Paczkomat InPost na Ibizie

fot. InPost
InPost zrobił kolejny krok w swojej strategii ekspansji w Hiszpanii – otwierając pierwszy Paczkomat na Ibizie i tym samym rozszerzając swoją obecność na Balearach, gdzie obecnie działają już 193 punkty PUDO i 39 maszyn Paczkomat. W całej Hiszpanii, na koniec 2024 roku, działało ponad 2 tysiące urządzeń Paczkomat i blisko 10 tysięcy punktów PUDO.

Naszym celem jest stały rozwój Grupy InPost w Europie, dlatego skupiamy się na rozszerzaniu naszej sieci logistycznej. W zeszłym roku zainstalowaliśmy ponad 11 500 nowych maszyn Paczkomat. Tym samym zwiększyliśmy liczbę urządzeń o rekordowe 32% rok do roku. Umocniliśmy naszą pozycję lidera w Polsce, jesteśmy numerem jeden pod względem liczby maszyn we Francji i Wielkiej Brytanii, a na rynkach europejskich, na których jesteśmy obecni, jesteśmy już trzecim największym dostawcą e-commerce B2Cskomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Pierwszy Paczkomat na Ibizie to ważny krok w naszej ekspansji w Hiszpanii, rozpoczynający fazę wzrostu na wyspie. Dostarczamy wygodne i zrównoważone rozwiązania logistyczne, które są dostosowane do potrzeb zarówno mieszkańców, jak i turystów. Nasza hybrydowa sieć punktów umożliwia efektywne, komfortowe oraz bezpieczne odbieranie i wysyłanie przesyłek – w tym międzynarodowych. Z końcem 2024 roku na Ibizie mieszkało 161 000 osób, które od teraz mają dostęp do sieci InPost – lidera w dostawach out-of-home. Do urządzenia w La Lavandería Can, w Sant Josep de sa Talaia wkrótce dołączą nowe lokalizacje, aby kontynuować ekspansję na Balearach i w całej Hiszpanii mówi Marc Vicente, CEO InPost w Hiszpanii i Portugalii.

Mondial Relay, który działa we Francji, Hiszpanii, Portugalii i krajach Beneluxu, na koniec 2024 roku osiągnął rekordową liczbę 266,7 mln dostarczonych paczek (+11% r/r), znacznie przewyższając wzrost rynku e-commerce. W segmencie B2C wolumen wzrósł o 26% r/r. Paczki dostarczone do APM stanowiły 26% całkowitego wolumenu w 2024 r., w porównaniu do 14% w roku poprzednim.

Przychody osiągnęły ponad 3 mld zł, co stanowi wzrost o 5,3% r/r w walucie sprawozdawczej oraz wzrost o 10,8% w walucie lokalnej. Skorygowana EBITDA wzrosła do 457,2 mln zł, czyli o 39% r/r, a marża zwiększyła się do 15,1%. Wzrost skorygowanej marży EBITDA był spowodowany wyższym wolumenem, zwłaszcza w segmencie B2C, większym udziałem wolumenu z maszyn Paczkomat w przychodach i zwiększoną dźwignią operacyjną. Sieć punktów out-of-home powiększyła się o 19%, osiągając ponad 31 000 lokalizacji – w tych 12 000 na Półwyspie Iberyjskim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *