9 milionów przesyłek nadano za pośrednictwem Powszechnej Usługi Hybrydowej (PUH), a ponad 2 miliony za pomocą Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE). Publiczna Usługa Hybrydowa polega na nadaniu, np. przez urząd miasta, elektronicznej wiadomości do obywatela oraz wydrukowaniu jej i tradycyjnemu dostarczeniu przez Pocztę Polską – w przypadku, gdy odbiorca nie zarejestrował się jeszcze w systemie e-Doręczeń. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektrycznego jest w pełni cyfrowa i działa, gdy nadawca i odbiorca korzystają z systemu e-Doręczeń.
Rozszerzanie obowiązku
Od 1 stycznia system e-Doręczeń stał się obowiązkowym narzędziem komunikacji dla urzędów oraz zawodów zaufania publicznego (np. adwokatów, radców prawnych, księgowych itp.). Wprowadzenie tego wymogu jest częścią szerszego planu cyfryzacji usług publicznych, mającego na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa wymiany dokumentów między instytucjami a obywatelami oraz przedsiębiorstwami.
Rozszerzając zakres obowiązku, od 1 kwietnia 2025 roku system e-Doręczeń obejmuje również przedsiębiorców zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). To krok w procesie cyfryzacji i modernizacji komunikacji między sektorem publicznym a prywatnym.
Następnym etapem implementacji systemu e-Doręczeń będzie jego obowiązkowe wprowadzenie od 1 lipca dla przedsiębiorców zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i dokonujących w nim zmian.
źródło: Poczta Polska