Wcześniej w ramach pilotażu programu standaryzacji zostały zmienione 34 placówki pocztowe – obecnie w nowym standardzie funkcjonuje już więc dokładnie 335 placówek. Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów. Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji. Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów. Nowy standard ekspozycji, poza aspektem wizualnym, ułatwia klientom sprawne i szybkie zakupy oraz zachęca do powrotu po kolejne.
Zmieniając wygląd naszych placówek, chcemy drobnymi zmianami poprawić komfort klientów w placówkach i ich estetyczne doznania. Zależy nam także na odświeżeniu wizerunku Poczty Polskiej i zwiększeniu konkurencyjności na rynku usług pocztowych oraz handlowych, a docelowo zwiększeniu przychodów spółki. 335 placówek to początek, ale zmiany już są zauważane przez klientów. Często dotyczą one najpopularniejszych placówek w danych regionach, które teraz spełniają nową rolę placówki usługowo-handlowej – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Projekt zmian w powyższym obszarze placówek koordynowany jest przez menadżerów z dużym doświadczeniem w szeroko rozumianym projektowaniu i zarządzaniu sprzedażą oraz w realizacji projektów rebrandingu dla dużych sieci sprzedaży. Wspiera ich m.in. kilkunastu przeszkolonych merchandiserów, wyłonionych spośród pracowników Poczty Polskiej. Projekt standaryzacji ekspozycji będzie kontynuowany w kolejnych placówkach na terenie całego kraju.


źródło: Poczta Polska